čtvrtek 13. července 2017

The Lost Dominion - ztracená nadvláda, ztracená hra

Navigace: Nevydané tituly

Core Design nepřišel o značku Tomb Raider okamžitě po vydání hry Angel of Darkness. Mezičas mezi šestým a sedmým pokračováním hry se slavnou archeoložkou trval tři roky. Core Design a Crystal Dynamics mezitím navíc byli pověřeni stejným úkolem - vytvořit remake k desátému výročí hry. Crystal Dynamics tou dobou vytvářel Legend. Logicky se ale nabízí otázka, co se dělo v Core Design? Jaké měli plány se svojí hrdinkou a událostmi, které zůstaly v Angel of Darkness otevřené, ještě než o ni přišli? Co se mělo stát s Kurtisem a postavami, které přežily, ať už zápornými, nebo kladnými? Angel of Darkness skončil rozhodně otevřeně. Sedmou hru Core Design skutečně měl v plánu. To ale nebylo nikdy úplně zveřejněno a vždy to bylo jenom nastíněno. Svět se dozvěděl jenom to, že Core Design už Laru Croft dělat nebude. Jejich práce na rozdělaném sedmém pokračování byla smetena ze stolu stejně jako napsaný příběh a prostředí, které se mělo stavět na stejném enginu jako měl AoD, už nikdy nedostalo pevné tvary a textury. Lara Croft i Kurtis se oba měli objevit v sedmém pokračování. Stejně tak se mělo navázat na události, které zůstaly otevřené. Jaké okolnosti měly provázet hru? Kdo měl být "finálním bossem" a co mělo Laru a Kurtise v následujícím díle potkat? Pojďme se podívat blíž na titul s podtitulem "The Lost Dominion" - nejenom že to je Ztracená nadvláda, ale i ztracená práce a hra, která by mohla být vskutku velmi zajímavá.

Nástin The Lost Dominion
Příběh by měl začínat tam, kde v Angel of Darkness skončil. Z Prahy se ovšem přesuneme do Turecka, konkrétně do města Kapadocia a jeho podzemních kobek (které mimochodem skutečně existují), kde Karel dokončuje ohavné přípravy, aby oživil rasu Nephilim. Jak nám asi logicky dojde, jeho konec v Angel of Darkness nebyl tak úplně definitivní. Karel i Eckhardt byly bytosti nadlidské a velmi mocné, takže se dá očekávat, že je nelze zlikvidovat jenom výbuchem reaktoru a zabodnutím úlomků do hlavy (co by ovšem ještě chtěli, že?). Karlova role v The Lost Dominion by tady měla znázorňovat funkci hlavního bosse hry. Lara se bude snažit zabránit mu v oživení rasy Nephilim, bude se muset probojovat do podsvětí skrz chrámový komplex, které budou obsahovat hromadu zaplavených lokací a kde začíná podsvětí, končí reálný svět. Není tedy divu, že by musela překonat také tři alternativní reality, které by jí v jeho dopadení bránily. Tři reality jsou oblasti podvědomí každého non-Nephilim člověka a jsou stvořeny z jeho vlastního vědomí a strachu. To znamená, že každý člověk se přenese jinam. Které situace by mohly být pro Laru ty nejděsivější v jejím životě? Dost možná to mohla být chvilka, kdy se musela dostat zpod hroutící se pyramidy v Egyptě (v závěru TR4), okamžik, kdy se s Larou zhroutilo letadlo v Himalájích (v TR2) a jistě bychom našli i další situace, které by přicházely v úvahu. V životě adrenalinového dobrodruha by se jich jistě našlo víc než dost. Každopádně tyto "tři sféry" nabízejí intimní propojení s předchozími díly hry, ačkoliv dnes je velmi obtížné určit, co pod tím vlastně tvůrci zamýšleli.

Lara bude muset překonat tyto tři reality (nebo-li tři sféry) tak, že na jejich místě, kde se fyzicky opět objeví, nechá Periapt Shard, speciální artefakt, který má v držení Lux Veritatis, nebo je zapíchne přímo do Karla. V závěru hry bylo v plánu, že Lara skutečně zhroutí všechny ohavné plány Karla a Nephilim nikdy nepovstane. Spolu s nimi se ale začnou hroutit i podzemní chrámy, takže nás (podobně jako například v TR4) měla čekat ještě zběsilá honička a závod s časem, kdy musíme uprchnout z chrámu dřív, než Laru pohřbí jeho trosky.

Šlechtění "dokonalé" lidské rasy
Eckhardt v roce 1345 uzavřel s Nephilim stoletou smlouvu, kde se zavázal, že vytvoří rasu "nadlidí" s vylepšenými žádoucími lidskými vlastnostmi. Do lidského rodu se mu podařilo včlenit mnoho vylepšení a poté, co tito jedinci začali vykazovat stabilní známky zlepšení svých schopností, uvedl je do běžné populace, aby se rozmnožovali a řetěžce nové DNA tak posílali dál. Po celém světě se po letech začali vyskytovat jedinci vykazující tyto "vylepšené" vlastnosti a vzhledem k jejich výskytu a počtu by nebylo možné zkoumat každý exemplář zvlášť. Tyto jedince a jejich rodokmeny se pokoušel oslovovat řád Lux Veritatis, aby z nich stvořil válečné mystiky. Jednou z takových potencionálních rodin byla právě ta, ze které pochází  Kurtis.Setkání Lary a Kurtise v Paříži mohlo být údajně plánované vyvrcholení všech současných událostí, které zmanipulovala starověká organizace. Stejně tak Lara mohla být výsledkem starobylé transmogrifikace, čímž by se vysvětlily její "nadlidské" schopnisti jako výdrž, nadprůměrná inteligence a další. Bylo by to dobré vysvětlení na časté dotazy fanoušků i nefanoušků ohledně toho, jak je možné, že "tu ženskou nic nezabije a když do ní někdo šije, tak vydrží dvacet střelných ran", s čímž se série TR často potýkala a potýká.
Podle příběhového konceptu měli nakonec Lara i Kurtis vzejít z Eckhardtova pokusu o vytvoření dokonalé lidské rasy. Mohli by být eventuelními výsledky experimentů ze 14. století a během evoluce a mnoha století později by se tak dala vysvětlit jejich vydrž, hnací síla a Kurtisovy telekinetické schopnosti. Stejně tak řád Lux Veritatis, jehož členem je Kurtis, mohl mít důkladné vazby s vylepšenými rodokmeny.

Eckhardt a jeho plány
Eckhardt kromě úkolu, které mu zadala Nephilim a dala mu na to 100 let, měl ještě svoje vlastní plány. Ty spočívaly v tom, že by si Nephilim podrobil a byl jejich vůdcem. Musel si ale vytvořit mocnou zbraň, která by mu takovou nadvládu umožňovala. Jeho zájem se soustřeďuje na již zmíněné tři Periapt Shards. Ty ale byly v roce 1200 ukradeny křižáky a nyní je střeží Lux Veritatis. Tyto artefakty jsou propůjčeny v Lost Dominion právě Laře, aby s jejich pomocí zničila Nephilim a Karla.

Wallpapery nebo imitace obalů na hru.
I když hra nikdy nevyšla, ani tak se fanoušci
nevyhýbají fan tvorbě.
Eckhardt se tedy pokusí najít jiný způsob, jak by stvořil tak mocný artefakt a díky svým stoletým alchymistickým zkušenostem zpracuje pět ušlechtilých kovů zvaných Prima Materia a s pomocí temné a černé magie z nich vytvoří Sanglyph. Nephilim se ale samozřejmě nechtěli nechat o nadvládu připravit a tak Eckhardta uvrhli do jámy, kde ho chtěli nechat deset let, aby se poučil a nápad na jejich zradu a likvidace ho přešel. Když se o jeho uvěznění dozví Lux Veritatis, pomocí Periapt Shards mu vystaví obrovskou pevnost, takže Eckhardt tam nakonec stráví daleko větší dobu, než původně měl. Je osvobozen teprve v roce 1945 během bombardování. Díky vězení ho nápad stát se vůdcem Nephilim nejenom neopustil, ale stal se intenzivnějším a fanatičtějším. Soustřeďuje se nyní na Sanglyph, který mu byl uzmut. Zjistí, že se nyní nachází v pěti kusech které jsou známy jako Obscurovy kresby. Úspěšně najde tři, ale s hledáním zbylých dvou má už problém. Proto požádá o pomoc Cabalu. A tím se známým příběhem dostáváme k Angel of Darkness.

Dlouhaleté vězení ovšem mělo negativní dopad na Eckhardtovo tělo i mysl. Jeho metabolismus jakoby se přestransformoval a naučil se vydržet v dlouhých nelítostných podmínkách a umožňuje Temnému alchymistovi jakousi formu nesmrtelnosti, ale musí se revitalizovat sklízením stopových prvků biologického původu - čímž by se dalo vysvětlit jeho neúprosné vraždění. Kdyby to nedělal, jeho tělo by okamžitě vykazovalo známky slabosti a připomínal by stoletého starého muže. Toto vraždění by ale skončilo při jeho transformaci na Neo-Nephilim, kde by dosáhl nesmrtelnosti.

Verdikt
Plánované pokračování Angel of Darkness pod vedením Core Design by vypadalo velice zajímavě. Příběh by byl ještě více rozvinut, což by jistě udělalo radost fanouškům AoD a fanouškům mystických příběhů. Je to ale zřejmě příběhový koncept, který tak úplně nezapadal do plánu Eidosu, který sázel na fakt, že AoD se moc dobře neprodával, takže jeho přímé pokračování by mohlo mít negativní dopad na celou značku Tomb Raider. Navíc práce musely být přerušeny kvůli vytváření speciálního titulu vydaného k desátému výročí TR (ten stejně nakonec vyšel už pod studiem Crystal Dynamics). The Lost Dominion tak dostal jen soundtrack, návrh příběhu a několik levelů, které ovšem už nikdy nebyly otexturovány a zprovozněny. Je také dost dobře možné, že Eidos nechtěl, aby se TR přehoupl do tak mysticizního žánru a nelíbilo se mu, že by měla Lara být výsledkem nějakého starověkého bilogického experimentu.

Tak jako tak jsou ale tohle všechno už jenom dohady. Původní návrhy a nástiny většinou ve finální podobě mívají z větší části nakonec úplně jiný charakter a kdoví, jak by celá hra nakonec vypadala. Jisté je jenom to, že Core Design už ji nikdy nebude moci dodělat a z the Lost Dominion se tak navždy stane jenom konspirace.

Fanouškovský The Lost Dominon
Na motivy nevydaného titulu byla vydána také fanouškovská hra pod stejným názvem. Byla stvořená pomocí editoru TRLE a objevit by se zde měly všechny postavy, které byly v AoD. Mělo by se jednat o takové fanouškovské pokračování.
______________________________

Zpět k rozcestníku Nevydané tituly

Pokud vás zajímají detailní informace k této nevydané hře, následujte Ladycroft.cz.

Můžete také následovat YouTube kanál TheLostDominion a poslechnout si soundtrack k plánované hře.


Děkuji Adamovi za připomenutí fanouškovského titulu The Lost Dominion.

10 komentářů:

  1. Ta hra nebola od Core Design.Tu hru robili fanušíkovia ak si dobre pamätám.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Adame.
    Děkuji za komentář. Můžeš mi prosím jen poslat odkaz, kde si o tom můžu něco přečíst, ať jsem chytřejší? Měla jsem vždy za to, že to byla chystaná hra Core Design.

    Díky a měj se

    OdpovědětVymazat
  3. Oficiálna stránka: http://www.tld.missingstudios.com/faq Hneď v prvom píše, že to je fan tvorba na pokračovanie príbehu AOD, píšu to aj na tombraideroforums. :) Dúfam, že som pomohol.

    OdpovědětVymazat
  4. No já nevím... na fóru jsem také našla toto: "The Lost Dominion - It's a half-official project but with many of Core Design’s original developers. A few days ago was the 10th anniversary of TR:AOD and that's how they want to celebrate it." Podle mě to skutečně byla oficiální práce ale dokončená jen napůl, ze které si pak fanoušci vzali inspiraci. Informace o The Lost Dominion, které jsem čerpala z ladycroft.cz podle mě nemůžou být vymyšlené na základě amatérského levelu.

    OdpovědětVymazat
  5. Tady si dokonce můžeš stáhnout podklady. Píšou tam jako o pokračování Angel of Darkness. http://www.tombraidercollection.com/#!Now-online-some-documents-of-the-sequel-of-Tomb-Raider-The-Angel-of-Darkness/ccly/55d0e0640cf2ce5f89ac94bc

    Problém je spíš v tom, že tyto informace měly být utajené, proto to fanoušky tak mate. Ale utajení se tak úplně nepovedlo a přesto něco vyplavalo na povrch.

    OdpovědětVymazat
  6. Neco najdeš také v tomto článku o historii Core Design, kde se o Lost Dominion mluví jako "o ukončeném projektu". Je to pátý odstavec v té sekci Laras Evolution. http://www.giantbomb.com/tomb-raider/3025-267/

    "A planned sequel, called Tomb Raider: The Lost Dominion, was cancelled. Eidos closed down Core Design."

    Nechci tě nějak poučovat nebo ti něco vyvracet, ale skutečnost že taková, že Lost Dominion opravdu v plánu byl. Když z něho sešlo, fanoušci se o pokračování postarali sami :)

    OdpovědětVymazat
  7. Asi máš pravdu.Ďakujem, moja chyba. Inak pozrel som si profil jedného z programátorov Core Designu a mal tam,že pracoval v Core design od 2003-2006, takže učrčite niečo musel robiť, a to bola asi táto hra. Ešte raz dík :)

    OdpovědětVymazat
  8. Aj na tej stránke čo som ti poslal to je: We are lucky enough to be in contact with many of Core Design’s original team, including Peter Connelly, Murti Schofield, Ady Smith, and Richard Morton. However, none of them are actively participating in TR: TLD. They are fully supportive of our work, and our communications with them have thus far given the team extraordinary inspiration and insight into their creative thinking. There are no plans for them to provide any new material for the project. Ja som blb :D

    OdpovědětVymazat
  9. Takže vraj ešte projekt nie je zrušený, uvidíme čo z toho vznikne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já bych neřekla že jsi blb :) Myslím, že jsme se poučili navzájem. Já jsem zase vůbec netušila, že fanoušci se daly do tvorby titulu s názvem Lost Dominion, takže to je novinka zase pro mě.

      Jinak, co se týče toho projektu, pokud myslíš oficiální TLD, tak musíme vzít v potaz že kluci už nemají žádné zázemí od Eidosu - technické ani finanční, takže na titulu by museli dělat na vlastní pěst, v rámci svého volného času a finančních možností. A vzhledem k tomu, že se jedná o titul, který měl vyjít před více než deseti lety, je šance na jeho dokončení, myslím, mizivá. Každopádně pokud práce nadále trvají, já osobně bych jim velmi fandila a jak by to celé dopadlo, by mě opravdu zajímalo :)

      Každopádně jsem ráda, že tě článek zaujal a mile ráda si s tebou popovídám o nějakém dalším případném tématu :)

      Vymazat