středa 9. srpna 2017

Tomb Raider 1: Suma Sumárum

Navigace: Jeanettin herní report

Cesta skrze Peru, Řecko, Egypt a Atlantidu byla dlouhá a velmi, velmi bolestivá. Už je ale za námi a já jsem si jistá, že sama Lara si opravdu hodně oddychla. Protože to, co ji potkalo, už určitě nechce nikdy zažít.

Ty první dva levely v Peru ještě proběhly relativně vklidu. Ale po tom, co se Lařiny kroky zkřížily s T-Rexem, šlo to s ní (nebo spíš s Jeanette) z kopce. Chudinka Lara se celá určitě musela klepat, když jsem zapínala TR1. Kde zase uklouznu, kdy zapomenu vytáhnout pistole nebo odkud se mají valit kameny.

Nebylo to vůbec jednoduché. Bývaly časy, kdy jsem si řekla, že celou hru proběhnu, aniž by Lara zemřela a ve chvíli, kdy se tak stane, s hraním skončím a schválně, kam dojdu. Takové výzvy už si ovšem nemohu dovolit. Mé prsty časem zkoprněly a můj mozek nejen že ztratil páru o tom, kde se nacházejí spouště a klíče, ale hlavně rozprostření smrtelných pastí. Proto jsem si začala všechny smrti zapisovat. A chudák Lara to odnesla opravdu hodněkrát.

Zde je několik statistik.

Při hraní TR1 se Jeanette naučila tato pravidla:
1. Když zápasíte s T-Rexem, nemůžete mu skákat u tlamy. A už vůbec to nemůžete udělat dvakrát za sebou.
2. Jak hluboké jsou propasti v Qualopecově hrobce, by Lara nikdy neměla zjišťovat na vlastní kůži.
3. Když ukradnete Scion a začne padat strop, nemůžete pětkrát po sobě probíhat přímo pod padajícími kameny. Po šesté je lepší to obejít podél místnosti.
4. Pokud ze stropu visí Damoclovy meče, je lepší se dívat, jestli se náhodou nehýbají směrem dolů.
5. Kdo skočí do colossea plného lvů, goril a další havěti, většinou končívá roztrhán na kusy.
6. Když pokládáte Midasovi do ruky bronzové cihličky a při stisknutí akčního tlačítka ještě zmáčknete šipku nahoru, Lara na ruku vyleze a zůstane tam stát navěky. A bude taky k nezaplacení a celá ze zlata.
7. Slézat sloupy skokem dolů v levelu Cistern se nesmí dělat, když tam není napuštěná voda.
8. Pistole naschvál nastražené ve výklenku, do kterého je špatný přístup, bývají většinou nastraženou pastí.
9. Když je plošina dva metry pod náma a má velikost jednoho čtverce, musíme opravdu přesně měřit Lařiny skoky.
10. Podlaha, která vypadá jako šachovnice, je podezřelá, když se po ní procházejí lvi a také v případě, že se černé dlaždice začnou pod Larou propadávat.
11. Když stojíte na ostrůvku o velikosti jednoho čtverce a míří k vám zmutovaný pterodaktyl, je lepší ho zneškodnit dřív, než k Laře doletí a shodí ji dolů.
12. Není dobré na vlastní kůži zkoušet, jestli láva v Natliných dolech skutečně pálí.
13. Jakmile se proti Laře začnou valit kameny o průměru dvou metrů, Lara musí běžet směrem od nich. Nikoliv k nim.
14. Když se začne ze zdí místnosti valit láva, nemůže jít Lara krokem.
15. Lara nezvládne skákat šipku z dvaceti metrů na tvrdý povrch.

Nebudeme zkoušet bodáky, které už zkusil někdo před námi.
 Zkoušet ostrost kotvy se ne vždycky vyplácí.
 Pierrovi vůbec nevadí střílet do mrtvoly.
 Dveře, které mají ostré hrany a sklapávají se, není radno procházet krokem.
 Některé klouzačky jsou zrádné.
 Kdo skáče šipky, musí se umět trefit.
 Lara už ale vypadá smířeně s tím, že Tomb Raider hraje Jeanette.
 Pterodaktylové jsou zlí.
 O jeden krůček navíc a nastane rychlý Game Over.
 Lara Croft patří mezi hořlavé materiály.
 Křehkou ženu není tak těžké rozmáčknout koulí.
 Některé cesty končí smrtelně.
 Není dobré stát v cestě, když si Natlino dítě chce hrát s panenkou.
 Kdo jenom sedí nahoře a pouští ty koule?
 Tři mutanti najednou byli na jednu Laru moc.
 Někdy to holt nevyjde.
 Láva byla rychlejší.
 Ehm...
 ... snad mi promineš, Laro.

Oproti tomu se finální souboj s Natlou zdál jako krásná a uvolňující oddechovka. Obávám se, že při hraní TR1 Gold to bude velmi podobné, ne-li horší. Absence lékárniček a naopak zvýšení počtu koček v prostředí zřejmě způsobí, že z dalšího dobrodružství Lara taky vyjde pěkně "rozbitá".

A co vy? Jak jste na tom s hraním TR a neopatrností? Jeanette, ač se zdá navenek jako profesionálka, to umí někdy dost ošklivě zkazit. Divím se, že mi Lara je stále věrná...

2 komentáře:

  1. Některé body si při hraní budu muset zapamatovat :D
    Já mám nejčastější problémy s pády. Buď si špatně odměřím skok, nebo Lara místo dopředu skočí do boku a už letí.

    OdpovědětVymazat