sobota 2. dubna 2016

Tomb Raider Anniversary II (by Daniel Ponces and Xopax) - Demo

Nedávno se mi dostal pod ruce (pod klávesnici) opravdu zajímavý projekt. Vývojáři, kteří si nechávají říkat Daniel Ponces a Xopax, se pustili do velké výzvy. Rozhodl se v enginu TR4 za použití TRLE level editoru a next gen kontentu vytvořit remake Tomb Raider 2. Ne snad, že bych byla remaky přímo nadšená. Ale ze screenshotů mě jeho zpracování prvních dvou levelů velice zaujalo. A tak jsem se rozhodla to zkusit. Zatím je na světě jenom demo, které obsahuje první dva levely - The Great Wall a Venice. Demo se objevilo na trle.net v lednu 2015. Nevím, zda práce na této amatérské hře již skončily, nebo jestli stále pokračují. Chápu, že když si s tím někdo dává takovou práci, může se to protáhnout na pár let. Tak jako tak na mě demo udělalo vcelku zajímavý dojem.

Nostalgie v novém kabátku
Autor se rozhodl "zremakovat" hru od hlavy až k patě. Počínaje novým modelem Lary se dostaneme k novým modelům všech prvků v jejím arzenálu (včetně nábojů, pasu a bonusových dráčků), až po velmi povedené zpracování prostředí a navození velmi dobré atmosféry. Všechna známá místa byla oživena, objevila se i nějaká nová a Lara dostala několik nových pohybů. Autor se chtěl přiblížit oficiálnímu Anniversary od Crystal Dynamics. Lařin model je tedy velmi podobný té z oficiální Anniversary a navíc dostala i její zvukové efekty. Ozve se chrastivý zvuk výstroje, když Lara skočí, a můžeme skákat z říms dozadu nebo nahoru, nebo se od nich odrážet a otáčet ve vzduchu. I nepřátelé byli velice dobře zpracováni a dokonce se v demu objeví i dvě cutscény. Ta počáteční, kde se Lara spouští na lanu z vrtulníku a ta, co ukončuje level The Great Wall. Opět tu vítěží nostalagie, protože cutscény jsou úplně stejné jako v původním TR2, jen Lara je v nich novější. Což vypadá docela legračně, protože mafián, který po ní střílí ze samopalu, je stejně kostkatý jako ten, co byl v TR2. Ale jedná se pouze o demo. Ve finále možná dostane oblejší tvary.

Nový pohybový arzenál
Lařiny skoky velmi připomínají ty z Anniversary a přibyly veletoče na tyčích. Navíc tu můžeme podobně využívat římsy. Můžeme z jedné vyskočit nahoru nebo dozadu, což engine TR4 sice primárně neumožňuje, ale autor si dal s modelem Lary velmi záležet. Nenechal na ní nit suchou a od základu ji proměnil. Lara má jiný postoj ve chvílích nicnedělání, jinak vypadá její skok, jinak leze po římse, jinak sbírá předměty a viditelně si je vkládá do batůžku. Dráčci, které sbírá, všechny zbraně a nepřátelé - ať už se jedná o mafiány v levelu Venice nebo tygry a tyranosaura v The Great Wall - dostali o několik polygonů navíc a doslova vás ohromí.

Staro-nová místa
Levely dostaly nový kabátek. Ani jedno místo nebylo zapomenuto. Všechna byla zrenovována a dokonce byla přidána i nějaká nová. Já jsem si sama na sobě otestovala skutečnost, že když člověk jednou jede mimo zajeté koleje, hned se do všeho zamotá. Na některých místech musíte splnit jiný úkol, než v původním TR2 - cesta ke klíči v jezírku je komplikovanější a pasti uvnitř zdi taky nebudou nic jednoduchého - takže v tomto krátkém levelu nebudete mít vůbec problém se zaseknout jenom proto, že je něco jinak, než jste zvyklí. Opět ale vítězí dobrý dojem nad výborným grafickým zpracováním úrovní. Stejně tak byla výtečně provedena akce se člunem v levelu Venice.

Zbytečně vysoká obtížnost
Přesto má hra jedno velké mínus. Ačkoliv to velice dobře vypadá a vyplatí se zahrát si toto demo jen proto, abyste se podívali na nové zpracování známých míst, asi vás zklame zbytečně náročná obtížnost. Když do Lary někdo střelí, ustřelí jí půl lišty zdraví a nábojů, lékárniček a dalších zásob zase tolik není. Takže bude třeba se opravdu schovávat nepřátelům za záda nebo za roh a používat na ně veškerý váš důvtip. Stejně tak je zákeřné prostředí. Uděláte krůček a Lara se nezadržitelně zřítí dolů nebo se na milimetr přesně neodrazíte od plošiny a Lara mine páčku nebo místo, kam má doskočit. Přiznám se, že představa, že bych měla hrát ještě takový počet levelů jako je v TR2 v téhle obtížnosti, mě docela odrazuje. Když si vzpomenu, jak těžké jsou finální levely v Tibetu nebo v Číně a měla bych si to projít ještě tady dvakrát tak těžší a s dvakrát menším počtem zásob, asi by mě to po pár mrtvých Larách přestalo bavit.

Každopádně doporučuji si tyto dva levely zahrát. Uchvátí příjemným zpracováním a nostalgickými momenty, překvapí nově přidanými místnostmi a okouzlí staro-novými modely a známými okamžiky.

___________________________

Žádné komentáře:

Okomentovat