úterý 8. března 2016

Level 5: Další společný znak? Nemáme pistole...

Už jsem říkala, že hraní TR level po levelu každý díl dává hře úplně jiný rozměr. Lze ji pak vnímat i z jiných stran a detailů, kterých si nevšimnete při běžném hraní. Už jsem tu mluvila o tom, že každý díl má vždy o něco jiné ovládání, což chudinka Lara častokrát dosud odnáší. Taky jsme se v předchozím levelu setkali s velkou spoustou blonďatých nepřátel. A level pátý? Tam si skoro ve třech dílech zahrajeme bez pistolí. A vzhledem k tomu, že Lara v klasických dílech nemá jiný způsob obrany, než střelbu nebo zběsilý útěk, připadáte si často bez pistolí docela bezbranní a to vás často přivádí do diskreditujících situací. A to není nic příjemného. Alespoň pro mě ne. Pamatuji si, že když jsem byla mladší, level v Nevadě (to je sice level šestý, takže o něm více v dalším článku, ale kousek si neodpustím už teď), High Security Coumpound jsem záměrně cheatovala, ačkoliv jsem to v Tomb Raideru nikdy nedělala. Projít tento level bez pistolí není těžké (teď už to samozřejmě vím) a vždy se dá někam utéct nebo zalézt nebo zavřít toho, kdo vás honí někam, kde na vás nebude moci. Nebo na něj poštvat spoluvězně. Ale tehdy to pro mě byla tak stresová záležitost, že jsem si radši švindlem vyčarovala pistole a zastřelila jsem jak hlídače, tak pro jistotu i vězně okolo. Plus další věci, po kterých Lara mířila.

No, to se mám v dalším levelu teda na co těšit, že? Ale vezmu to hezky od začátku. Začneme v Řecku, v letohrádku sv. Francise, kde mě otravoval Pierre. Nejdřív na začátku mezi sloupy a pak i ve velké místnosti s plošinami a místnostmi bohů. Je fascinující, že i když tato místnost byla bezesporu minimálně padesát metrů vysoká a já jsem se nacházela na úplném vrcholku plošin, Pierre neměl ze země žádný velký problém mě trefit. Buď je to sakra dobrý střelec, nebo jsou ty jeho zbraně z jiného světa. Takže už se nemůžu dočkat, až mu je v levelu Tomb of Tihocan ukradnu. Mám ale dojem, že na ochránce Atlantidy v Egyptě budou dost krátké i tak. Na ty se opravdu netěším.

V TR2 se probudíme ve vězení, bez pistolí a s pěknou bolestí hlavy. Naštěstí ale pistole získáme hned na začátku levelu a můžeme vyjádřit svůj názor všem okolním bodyguardům, kteří by chtěli protestovat proti tomu, abychom prolezli jejich ropnou plošinu skrz naskrz, rozstříleli jim tam všechna okna, rozhoukali všechna jejich bezpečnostní zařízení a sprostě se přikradli za jejich ponorku, abychom jim před očima mohli ukrást artefakt Seraph (to ale už zase trošku předbíhám).

No a v TR3 se do vězení zase dostaneme. Lara totiž maličko nevypočítala jednoduchou rovnici, ve které figurovala výška plotu a váha její buginy, takže si ošklivě rozbije nos a nelítostní hlídači ji strčí do žaláře k ostatním svalnatým, hladově vypadajícím silákům. Co se týče TR4, škoda, že level Valley of Kings je tak krátký. Jezdit v autě, přejíždět ninjy a unikat výbušným pumám mě neskutečně bavilo. Ačkoliv mi teda chvíli trvalo, než jsem si vzpomněla, jak se couvá. A v Chronicles nás šoupnou zase do vězení a vezmou zbraně. Musíme se dostat ven s pomocí páčidla (tady mě nepřestane udivovat, jak je možné, že Lara nacpe tak obrovské páčidlo do tak malého batůžku) a najít své milované dvojičky. Potom už stačí jen navléct si skafandr, ukrást artefakt a utéct z neovladatelné ponorky.

Tentokrát mě nejvíc uchvátilo prostředí v TR Underworld. Thajsko patří k mým nejoblíbenějším misím a naschvál jsem ho stopla v levelu Bhogavati, abych si ho mohla vychutnat i příště...

Tomb Raider: Featuring Lara Croft
 Tomb Raider: Starring Lara Croft
Na ropné plošině nejen že se archeoložky strkají do vězení, ale taky se tu u kafe hrají karty.
 Tomb Raider: Adventures of Lara Croft
 Tomb Raider: The Last Revelation
 Tomb Raider: Chronicles
 Tomb Raider: The Angel of Darkness
 Tomb Raider: Legend
Tomb Raider: Anniversary
 Tomb Raider: Underworld
 _______________________________

Navigace: Jeanettiny zajímavé screenshoty

1 komentář:

  1. A helemese... tak nejsem jediná, kdo se jako malý podvůdky proháněl po věznici v TR3. :D Je zajímavé, jak je plno levelů propojených s jinými díly. Jsem velmi zvědavá na další shody, které objevíš. :)
    Jinak Thajsko... pro mě srdcovka v TR:U. Procházet se tam a poslouchat ten uklidňující a krásný soundtrack... co může být lepšího.

    OdpovědětVymazat