neděle 20. května 2012

Lařin batůžek v TR1

Artefakty, klíče a spouště patří k Tomb Raider již od nepaměti. Jaké artefakty Lara našla a následně použila při svém úplně prvním dobrodružství?

Hlavní artefakt hry

Scion je v TR neodmyslitelně spojený s bájným kontinentem Atlantidou, jehož objevení se stalo Lařiným hlavním cílem v TR1. Uchovává celou historii Atlantidy - od všech jejích vládců po způsob života jejích obyvatel. Krom toho také dokáže obrovskou rychlostí měnit genetickou strukturu organizmů nebo urychlovat evoluci. 

Něco k historii Scionu
Artefakt produkující obrovské množství energie, byl rozdělen na tři části, které měli v opatrovnictví tři bohové Atlantidy - Tihocan, Qualopec a Natla. Samozřejmě jen vyvolení mohli odolat jeho moci a nakládat s ní zodpovědně.  Moc artefaktu zneužila Natla, když chtěla svrhnout své dva bratry a zmocnit se trůnu sama. Za to ji potrestali - uvěznili ji do kostky ledu a tři části Scionu ukryli na tři odlehlá místa na světě (Peru, Egypta a Řecka). V Novém Mexiku, kde ovšem odpočívala ledová kostka s uvězněnou Natlou, se začaly po tisících let provádět atomové experimenty. Vlivem žáru z výbuchů se led rozpustil a Jacqueline Natla je najednou schopná se osvobodit. Najímá si Laru Croftovou, aby pro ni tři kousky Scionu našla. I po tisících let chce svůj podlý plán uskutečnit, vzkřísit ostrov i obyvatele Atlantidy a ovládnout svět...

Artefakty, archeologické nálezy a cenné předměty

Zlatá soška
Soška vyrobená z ryzího zlata, znázorňující idol civilizace Inků a zobrazující jejich starodávný um. Nachází se v zapomenutém městě Vilcabamba a zapadá do jednoho z důležitých zámků v místním chrámu.


Kolečka do soukolí
Jedny z nejlegendárnějších předmětů celého Tomb Raider nacházející se v jednom z nejlegendárnějších levelů. V The Lost Valley je naším úkolem dát do pohybu obrovskou bránu, která nám otevře cestu do Qualopecovy hrobky. Tři kolečka z mechanismu se ale poztrácela. Naším úkolem je v tomto levelu tři stejná kolečka najít, vložit je kam patří a otevřít si cestu.


Železné cihličky a zlaté cihličky
Přesněji řečeno: železné cihličky, z nichž se později stanou zlaté. Nachází se v Midasově paláci v Řecku a je třeba najít tři cihličky, které zapadají do třech zlatých zámků. Železné jsou ovšem poněkud nefunkční - je nutné najít sochu krále Midase a položit mu cihličky na ruku, aby zezlátly. Mají odkazovat na starou řeckou pověst o pyšném králi Midasovi, který byl svým dotekem schopný cokoliv proměnit ve zlato, ale krutě na to doplatil.


Artefakty ochránců Scionu
Čtyři artefakty, které je nutné najít v levelu Obelisk of Khamoon. Každý z nich symbolizuje nějakou posvátnou bytost a společně střeží tajemství úkrytu Scionu. Jsou to Ankh (symbolizuje boha Setha), Anubisova pečeť (symbolizuje boha Anubise), Horovo oko (symbolizuje boha Hóra) a Skarab (symbolizuje brouka vrubouna, který byl pro Egypťany posvátný). Všechny čtyři zároveň odmykají velkou bránu vedoucí do Svatyně Potomka. Dostat se k nim ovšem není vůbec nic jednoduchého - v historii lidstva se to podařilo jen vynikajícím akrobatickým schopnostem Lary Croft...


Skarab
Klíč totožný s jedním z předchozích klíčů, je ve hře tedy dvakrát. Poprvé v levelu Obelisk of Khamoon, podruhé v Sanctuary of the Scion, kde střeží vchod skrz branku vedoucí do Svatyně Potomka. Jeho získání je ale bolestivé - za jeho sebrání na Laru zaútočí hned čtyři Atlanští strážci.


Pojistky
Pojistky musíme najít v levelu Natla's Mines. Potřebujeme totiž rozpohybovat její vrtný vozík, abychom ji mohli dostihnout a zabránit ve zkáze světa. K uvolnění kolejí i cesty k Natle potřebujeme pojistky, které rozpohybují složitý mechanismus. Ten je ale zastaralý a pojistky se nacházejí na různých místech. Je dost možné, že je před Larou schovala i samotná Natla, aby jí tak ztížila práci. Jako by Laru dost neznala a nevěděla, že najít tři pojistky pro ni nebude žádný velký problém...


Klíč k pyramidě
Zlatá destička s vyrytým znakem Atlantské velké pyramidy. Je velmi důležitá, bez ní by byl vchod do Atlantidy uzavřen. Lara jej najde v jednom z dómů v Natliných dolech a následně použije, aby vstoupila do Atlantidy a překazila tak zákeřné bohyni její plány.


Klíče

Čtyři klíče bohů
Klíče, které je nutno najít v levelu St. Francis Folly. Každý klíč má znázorňovat jednoho z bohů - Neptuna, Thora, Atlase a Damoclese. Získání každého z nich je provázeno mnoha pastmi a útrapami. Nicméně za jejich úspěšné získání Laru čeká otevřená cesta k vysněnému artefaktu. Bez jejich použití by nebylo možné projít bránou v St. Francis Folly, slouží jako jeden z mnoha bezpečnostních opatření vládce Tihocana, který si nepřál, aby se k jeho kousku Scionu dostaly nepovolané ruce.


Klíče od bran a dveří
Předměty, jenž dělají z Tomb Raider skutečnou adventuru, tak jak má být. Jejich nalezení je nutné k úspěšnému dokončení několika levelů. Ve hře se jich nachází hned několik a jejich nalezení je vždy trošku zapeklitější - má to hře dodat samozřejmě smysl a logiku. Jsou příjemným doplňkem a občas složitým hlavolamem.
______________________________

Žádné komentáře:

Okomentovat