úterý 28. února 2012

Lařina encyklopedie je konečně encyklopedií

Pro dnešek mám pro vás hned dvě zprávy. Z té první mám opravdu velkou radost, z té druhé moc ne. Ale hezky popořádku...

Lařin rejstřík
Nejdříve ta radostná zpráva (radostná v jistých mezích a jak pro koho). Možná jste už při začátcích webu vytušili, že obrázek hned nahoře v pravém menu tam není jen tak náhodou. Ano, dnes se skutečně dočkal a dostál své funkce. Přes něj se totiž dostanete do Lařiny encyklopedie - tedy takového Tomb Raider slovníku, kde najdete hesla ze světa Lary Croft a TR hezky abecedně seřazená, najdete tam i jejich vysvětlení a popřípadě odkaz, kde se o daném slově dočtete víc. Lařina encyklopedie je ještě na počátku svého vývoje. To znamená, že tam ani náhodou ještě nenajdete všechna hesla ze zatím dosavadních písmen. Každopádně tyto články budou často a pravidelně aktualizovány, kdykoliv narazím na něco dalšího, co si zaslouží do našeho TR slovníku zařadit. Články také přibývají pozpátku, to znamená od posledního písmene abecedy. To je z čistě logických důvodů - články se seřazují podle toho, kdy byly vydány. Abyste tedy mohli na Encyklopedii světa Tomb Raider kliknout a prohlížet si hesla hezky od A až po Z, musím A zveřejnit až naposled, aby se ukázalo jako první. Encyklopedie je ve fázi vytváření, ale už teď můžete do otazníků psát hesla a slůvka, která vás zajímají. Slibuji, že pro vás zjistím vše, co bude v mých silách.

Kam se poděly štítky?
Asi jste si všimli, možná ne. Ale jestli si pamatujete, pod každým zveřejněným článkem se vždy objeví štítek (nebo-li rubrika), do kterého článek patří. Pomocí štítků se články dobře řadí a zpětně vyhledávají - kliknete-li na štítek, zobrazí se vám záznamy označené jen tímto štítkem, což samozřejmě dodává na přehlednosti. Dnes dopoledne ale štítky jakýmsi záhadným způsobem zmizely. Rozumějte tak, že stále fungují - na blogu stále jsou, protože když kupříkladu v menu nebo v rozcestníku kliknete na odkaz, který vás navede ke všem článkům jistého štítku, tak se články pod tímto štítkem zařazené zobrazí. Problém je v tom, že ačkoliv zvolím daný štítek ke každému novému zveřejněnému článku, pod článkem se nezobrazí, ačkoliv mezi ostatní články daného štítku se zařadí. Což znamená, že není vidět, v jaké rubrice jej máte zpětně hledat a je potom špatně dohledatelný. Ačkoliv jsem ráda alespoň za to, že štítky fungují, když zobrazují jen články označené určitým štítkem, přesto mě to štve, protože to dodává trošku dojem nepřehlednosti.

Chtěla bych vás požádat, jestli už jste se s tímto problémem setkali, zda byste nevěděli o nějakém řešení. Zkoušela jsem snad všechno. Budu ráda za každý názor. Myslela jsem si, že se jedná jen o chvilkový výpadek, ale vzhledem k tomu, že se to děje jen na tomto blogu, bude asi chyba někde v nastavení. Zřejmě je něco špatně, ačkoliv si nejsem vědoma, že bych do nastavení nějak zasahovala... Zkusím pár dní počkat a vyčkat na odpověď bloggeru, kam jsem psala dotaz. Snad se to brzy vyřeší.

Pro jistotu jsem seznam štítků vložila pod zápatí blogu. Ačkoliv ke všem článkům se v pohodě (a myslím, že i přehledně) dostanete z menu a z rozcestníků, pokud budete chtít dohledat články podle rubrik (štítků), najdete je dole. Jsou seřazené abecedně, takže by v hledání určitého štítku neměl být žádný velký problém...

A zjistila jsem další zajímavou věc...
Když aktualizuji ve výpisu a v nastavení článků jakékoliv změny (např. zobrazování tlačítka To se mi líbí, zobrazování autora, zobrazování hodnocení, odebírání na e-mail), tyto změny se na blogu nezobrazí. Opět nevím, zda to souvisí i s porouchanými štítky, zda je to nějaký technický výpadek na bloggeru, nebo jestli jsem něco pokazila já (ačkoliv jsem rozhodně nechtěla). Taky je zajímavé, že u článku s otazníky v Lařině encyklopedii říká číslo, že se tam nachází 4 komentáře a přitom jsou tam 3.

Skutečně nevím, co tyto problémy způsobuje a myslím, že na chod blogu to nijak závažný vliv nemá. Jak už jsem řekla - jsem ráda, že štítky fungují alespoň takhle. Nicméně považuji za důležité vás o tom zpravit, abyste věděli, jak to tady teď je. Doufám, že se mi to podaří brzy (nebo alespoň někdy) vyřešit...

Samozřejmě se můžete těšit na další články ze světa zajímavostí, jednotlivých TR i Lařiny encyklopedie. A nezapomeňte, že zítra končí přestupný únor - večer na vás bude čekat březnová šifra. Taky přijde nová anketa...

Žádné komentáře:

Okomentovat