Další tři roky uplynuly jako voda. Mnoho lidí oplakalo pád Core
Design. Vzpomínali na časy, kdy to s Larou bylo krásné. Ale co bolí, to
přebolí - jen u některých, samozřejmě, někteří (právem) oplakávají Core
Design dodnes. O několik okamžiků později ale začíná ve vzduchu viset
logická otázka: Co bude s Larou dál? A o dalších pár měsíců přichází
Eidos s odpovědí: Přátelé... Lara Croft se dostala pod ruce vývojářského
týmu Crystal Dynamics. Na vlastní kůži jsme si "novou" Laru v podání
Crystal Dynamics mohli vyzkoušet v dubnu 2006.
Tvůrci,
jenž jsou známí například sérií Legacy of Kain, se práce zhostili s
nadšením a zodpovědností. Většina těch důležitějších lidí, kteří na hře
pracovali, dostala za úkol sednout k počítači a všech šest předchozích her si zahrát.
Ačkoliv všichni Laru tak jako tak znali (kdo z herního průmyslu by
neznal Laru Croft?), bylo třeba skutečně do hloubky pochopit, o čem Tomb
Raider je, aby se v sérii dalo dále navazovat. Zda se to novým tvůrcům
podařilo či nikoliv, v tom už se jednotlivé názory rozcházejí.
Crystal Dynamics skutečně chtěl navázat na události, které se odehrávaly v Angel of Darkness. Původní model Lary tomu zcela odpovídal. Na druhou stranu se tak trochu nechal inspirovat filmem a "vypůjčil" si několik prvků
- sídlo Croftů, některé detaily ve vybavení Lary. Proč se nakonec
nepovedlo navázat na příběh v Angel of Darkness dodnes zůstává (alespoň
pro mě) záhadou.
Už v trailerech je patrný
Lařin vzhled a jakási struktura hry. Záhadou je i to, proč Crystal
Dynamics zopakoval chybu, ve které o tři roky předtím šlápli vedle Core
Design. Fanoušci z trailerů očekávali jinou hru, než jakou nakonec
dostali. Lara navíc postrádá svůj charakteristický cop a
její vzhled a vlastně celá struktura hry je zcela odlišná. Je zde i
výrazně jiná struktura levelů (tentokrát ne po částech, ale po lokacích -
Bolívie, Peru, Japonsko, Ghana, Kazachstán, Anglie a Cornwall).
Přesto
to nebyl takový výbuch jako u Angel of Darkness. Ačkoliv bylo jasné, že
Lara Croft má svá nejlepší léta za sebou, fanoušci Legendu s nadšením
uvítali, protože se tam opět vraceli do historie, tajuplných zákoutí a
hrobek, které v předchozí hře tolik postrádali. Faktem asi je, že tvůrci
Crystal Dynamics jsou poněkud slabší ve vymýšlení příběhů
- skutečnost, že "nová" Lara jde za svými dobrodružstvími jenom proto,
aby vzkřísila své mrtvé rodiče, z ní dělá člověka s poněkud jinými
prioritami a jinou osobností. Lara získává novou dabérku - poměrně
známou Keeley Hawes a zcela nový pohybový arzenál. Struktura hry se také o dost liší - jiné ovládání, jiné prostředí, jiný styl ukládání a zcela nový Zámek Croftů dělá z TR série poněkud odlišnější hru.
Nelze
ale upřít, že navzdory velkým změnám oproti ostatním hrám, TR Legend
nabízí velmi kvalitní zábavu (i když kýblem nervů vykoupenou), plnou krásného prostředí, nádherného soundtracku a takřka filmových aktů.
Titul, pro Crystal Dynamics jejich nejprodávanější ze série TR (dostal se ke 3 milionům kopií),
ovšem Laře Croft získal nové hory fanoušků. Díky Legend se začalo o
Laru zajímat ještě víc lidí a navíc, spousta hráčů se díky tomu vrací ke
klasickým dílům. Chtěli bychom-li to brát i z pohledu recenzentů
počítačových her, většinu z nich Legend skutečně velmi příjemně
překvapil...
_____________________________
Žádné komentáře:
Okomentovat