pondělí 23. ledna 2012

Gumová páteř, chybějící dveře, hořící Lara, dokonalá vražda, bázlivá Boaz a další ptákoviny...

Laře Croftové říkají Tomb Raider, mně by se mohlo začít říkat Bug Raider. Já totiž skutečně nevím, jak to dělám. Anebo jsem už tak paranoidní, že věci naprosto nenormální vidím v situacích, které se stávají celkem běžně. Vesměs se jedná o věci, kterých jsem si všimla už třeba při prvním hraní, ale zachytila jsem je teprve teď.
Každopádně, zahrát si Angel of Darkness na druhý zápřah byla opět zábava. A opět jsme si přitom s Larou a Kurtisem užili spoustu legrace.
Ano, tentokrát se k Laře s kanadskými žertíky přidal i pan Trent.

Začněme třeba příběhem o tom, jak Lara zaujme obrannou pozici a přitom spodek jejího těla stojí úplně normálně, zatímco hořejšek se otáčí všemi směry. Protivník se nachází úplně na opačné straně. A náboje k němu doletí, i když Lara míří o čtyřicet pět stupňů křivě...
Určitě se vám to stává taky, že? Lara to dělá skoro u všech nepřátel, stejně tak Kurtis. Buď mají oba gumovou páteř, anebo se na něco pozapomnělo před vydáním hry...

Tak kam ses schoval? Máš to marné, beztak tě trefím odkudkoliv!
Legrační jsou také ty situace, kdy s Larou stojíte na něčem úzkém nebo třeba jenom na krajíčku nějaké plošiny či římsy, a ona vypadá, jako by stála ve vzduchu. Zatímco praktikovat takový ten skok "s jednou nohou ve vzduchu", bez kterého jsme se neobešli v předchozích dílech TR, to se nám tady s Larou nepodaří.

Na Zábradlí nemusí být jenom název Pražského divadla. S Larou je to skutečnost.
Jako další mě dostaly dveře, které měly jenom mřížku a madlo. Chyběla jim deska. Přemýšlela jsem, že bych si jimi ukrátila cestu, ale bohužel, projít jimi nešlo. Nejsou to jediné průhledné dveře ve hře, nachází se jich tam hned několik.
Proběhnout ohněm, zapálit Laru a přitom se dívat, jak to s jejím zdravím vůbec nic nedělá je také celkem zajímavý zážitek. Oheň slečně Croftové v tomto případě nevadil. Zřejmě jí v žilách kolovala tak horká krev, že jí nějaký oheň byl zcela ukradený...
Pobíhat s horkou Larou se mi ale nechtělo, takže jsem si pro jistotu nahrála hru :)

Proč se na mě všichni dívají tak zvláštně...?
Potom se nám s Larou povedlo spáchat doslova luxusní vraždu. Hlídač padl tak, že to vypadalo, jako kdyby se jenom opřel o zeď. Dokonce zaujal i obrannou pozici a vystrčil pistoli... Náhodní kolemjdoucí jistě nepojali žádné podezření - alespoň do doby, než jsme se s Larou stačily zdejchnout...

Jste v přádku, pane?
Následně mi pro změnu unikl novinář Luddick. Chtěla jsem si s ním zase popovídat, ale jakmile jsem ho opustila a zašla za roh, kamsi utekl. Když jsem se o pár vteřin později zase vrátila, zbylo tam po něm jenom jeho auto.. Ačkoliv si jasně vzpomínám, že vždy, když jsem se takto vracela k Luddickovi na tomto místě hry, byl tam.
Zůstal Favorit, ruka znamenající akci, ale chyběl novinář... Možná se chtěl zahřát a sedět v autě mu nestačilo.

To jsem blázen... Tak byl tady nebo se mi to jen zdálo?
A na tohle jsem teda koukala jak tele na nový vrata. Vlastně jsem doslova koukala na vrata, ale od kontejneru. Je to ta část, kde začínáte na Strahově, musíte se skrz jedoucí kontejner dostat přes zeď a zastřelit tři hlídače. Když začínáte, můžete si naproti v otevřeném kontejneru doběhnout pro lékárničku. Kamera se tam vždycky efektivně postaví dopředu, abyste viděli Laru, jak běží zpředu. Pak zdravíčko seberete a běžíte zpátky. Kamera se vrátí zpět za Laru, až vyběhne z kontejneru ven.
To se mi ale nestalo. Kamera tvrdohlavě zůstala na místě, v pěti metrech čtverečních, kde mi byla platná jak ponocnýmu nočník a na Laru jsem mohla koukat z dálky. Byla to trošku hra na slepo...

"Laro! Vrať se! Ztrácím tě!"
"Jakto? Jeanette, ty mě nevidíš?"
 "Laro, pojď za mnou!"
"Jeanette, kde jsi?"
Vždycky mě taky dostává tohle místo, kde na dávno odstřelenou bombu Lara stále míří :) S vytažnou zbraní uskakuje a brání se, jako by tam viděla fiktivní obludu. Je to pěkné, když tak hezky uskakuje před rozpadlou bombo. To ale přidávám jen pro zajímavost, každý s tím jistě máme své zkušenosti.
Plus ta cedule s názvem: Zadane slovo NEBOLO NAJDENE, která má zřejmě vyznívat česky :) Ale nehrála jsem na plnou kvalitu textur, takže ten text je málo patrný..

Hni se, a ustřelím ti hlavu, ať jsi kdo jsi!
A pak kamarádka Boaz :) S první verzí Boaz, s tou osminohou potvorou, která mi chtěla Kurtise nemilosrdně zchramstnout, to šlo kupodivu dobře. Upadl jen několikrát a celkem začínal poslouchat. Krovky lítaly sem tam a ani ne za pět minut byl konec. Problém nastal, když se nestvůrná Boaz proměnila v motýla...
Podařilo se mi ji zlikvidovat také celkem rychle.
Nebo možná ne? Zkrátka a jednoduše - ona utekla.
Tedy... spíš umřela tak hloupě, že zapadla dozadu a zmizela za zdí. Ztratila se kdesi "v Matrixu", tak bych to nazvala. Říkala jsem si: to nevadí, zapne se video a hra půjde dál...
Ale nešla. Tak jsme tam s Kurtisem chvilku zaraženě stáli...
... a byli naštvaní, že to ta potvora vzdala tak rychle.
Proběhli jsme celou místnost znova. Nebyla nikde...
Takže jsme si museli dát repete.
V tu chvíli jsme se oba shodli, že není nad pravidelné ukládání! :)

Housenek, které se kutálí v Bio-zařízení hned na začátku, jak se rojí a snaží se Laru zavalit, jsem se kdysi docela bála. Dneska jsem zjistila, že nemám důvod - některé housenky se nedokázaly zorientovat a ani nevylezly z úkrytu...

Neměla bych jí přece jenom pomoci?
Na druhou stranu, povedla se mi i jedna kladná věc :) Lara měla zpátky zase své dvě pistole.
V AoD totiž vidíte u Lařina pasu jenom jedno pouzdro, kde je zbraň, a to druhé je prázdné. Lara tu nemůže vytáhnout dvě pistole zároveň, ale může používat jenom jednu (zato celkem účinnou). Ve vodní výzkumné oblasti se ale podaří, aby měla v pouzdrech právě obě dvě. Až skončí video, kde se Lara převlékne do neoprénu, bude mít zase plná obě pouzdra. Asi to tak zůstalo z videosekvence, nicméně podívaná to byla nezvykle hezká, připomínalo to staré časy. Pistole tam zůstanou, dokud nevyberete v inventáři jinou malou zbraň, která se ukládá do pravého pouzdra. Když vyberete nějakou velkou, která se ukládá na záda, pistole tam zůstanou .
Vím, je to maličkost, ale mně se na to skutečně hezky koukalo :)
No, je vidět, že není nad pravidelné ukládání hry, protože i když si možná občas myslíte - stejně jako já - že Temný anděl vás už nemůže ničím překvapit, evidentně má v rukávu ještě celou škálu triků...
______________________

Žádné komentáře:

Okomentovat