úterý 24. ledna 2012

Co mají společného Tomb Raider a Soul Reaver?

Lara Croft a její herní série je již několik let novou modlou vývojářské firmy Crystal Dynamics. Crystalové se Lary ujali v roce 2005 (možná dřív, pokud si dobře pamatuji, že hra byla ve vývoji 4 roky a vyšla v roce 2006) - kdy tedy byl v plném proudu vývoj TR: Legend. Už to bude sedm let, co nám Laru přináší tyto šikovné ruce. Právě proto se zdá skoro neuvěřitelné, že by jméno Crystal Dynamics mohlo být podepsáno i pod jinými herními tituly (kompletní historii vydaných her najdete na oficiálním webu Crystal Dynamics). Crystal Dynamics vytváří počítačové hry pro nejrůznější konzole od roku 1992. Krom TR patří pod jejich křídla vedení takových titulů, jako například Crash n' Burn, což byla jejich prvotina, dále třeba Gex a Soul Reaver: The Legacy of Kain. To by bylo z těch nejznámějších. Zejména na poslední zmiňovanou sérii je třeba si vzpomenout, jelikož v TR Legend a v TR Anniversary tito velmi skromní vývojáři propagovali sami sebe.

Soul Reaver byla série, která Crystal Dynamics proslavila ze všech nejvíc (dokud nezačali tvořit TR). Tato sága má celkem pět dílů. Její výroba začala v roce 1996 titulem Blood Omen: Legacy of Kain a skončila v roce 2003 poslední vydanou hrou Legacy of Kain: Defiance. Kdyby se vývojáři neujali TR, pravděpodobně by tato série pokračovala i nadále. Hlavními postavami této fantasy ságy jsou dva démoni Raziel a Kain - padlí upíří rytíři. Právě na ně se v Tomb Raider Legend a Anniversary objevuje několik skutečně zajímavých odkazů...


Easter Egg číslo jedna: Lařino tetování
Začneme třeba samotnou Larou. Ostatně celý outfit s názvem Goth a Goth, Lace Shirt má tak trošku připomínat sérii Soul Reaver. V první řadě Lařina světlá pleť, která má jednak samozřejmě připomínat styl Gothik, ale jednak z ní má tak trošku tvořit upírku. Ani slzy na její tváři nejsou náhodou - mají symbolizovat symbol Raziela (to je ten modrý s šátkem), neboť slzy jsou Razielovým typickým znakem. Dále tu máme tetování na Lařině krku. Když se na něj důkladně podíváme, nápadně nám připomene symbol Kaina (mezi těmi bílými je to ten prostřední), i když ne zcela, jistá podobnost tam je. Nicméně, že se jedná o odkaz na Soul Reaver, o tom skutečně není pochyb. Podívejte se i na přesku na Lařině opasku. Obvykle tam nemívá nějaké symboly. Ačkoliv se mi - po dlouhém pátrání - stejně nepodařilo zjistit, co přesně znamená symbol na jejím opasku, je to opět nepochybně odkaz na Soul Reaver.

Easter Egg číslo dvě: Kainův obraz v hale sídla Croftů
Pravda, když se podíváte na obraz, který visí na zdi a pod ním na obrázek Kaina, tak vás asi napadne, kde ta podoba vlastně je. No, ono to bude tím, že foto dole pochází ze hry Blood Omen, což byl úplně první SR ještě z roku 1996. Takže Kain v TR L je vlastně Kain po deseti letech, takže už nějakou tu změnu vizáže prodělal. Nicméně, když se podíváte na ten outfit, účes, tvar hlavy a mohutnost postavy,určitě tam stejně jako já podobu uvidíte.
Na tento obrázek Kaina se můžete přímo podívat ve videu ze Soul Reaver. Konkrétně se objevuje v díle Legacy of Kain: Defiance. Pusťte si záznam na minutě 1:48, kde přímo uvidíte tento obraz skutečně ve velkém.



Easter egg číslo tři: Samotný Soul Reaver
Je dost možné, že tento easter egg pro vás nebude zas až taková novinka. Přeci jen, ve chvíli, kdy se v TR: Legend objeví něco s nevysvětlitelným původem - jako je kupříkladu tento meč - začneme po tom pátrat, abychom hře ještě více porozuměli. V tomto případě se jedná o majestátní duchovní meč, který je v sérii SR propojen s duší hrdiny a je jeho součástí (v tomto případě mluvíme o Kainovi). S tím rozdílem, že zatímco v TR z něj šlehá červené světlo, v SR má síla z tohoto meče modrou barvu. Meč je v TR Legend také o něco menší, než ten, který má Kain. Kain je totiž nadprůměrné velikosti, a kdyby vedle něj stála Lara, zřejmě by mu sahala tak pod ramena. Je celkem logické, že meč byl v TR Legend uzpůsoben, aby ho útlá archeoložka vůbec unesla.

Easter Egg číslo čtyři: Razielův znak na jednom z Lařiných outfitů
Tentokrát až o kus dál, v TR Anniversary. I sem tvůrci skryli nepatrný detail, jednu miniaturní texturu. Nicméně všímaví si ji určitě nenechali ujít. Mluvím o outfitu, kterému se říká Wetsuit. Tvůrci se jím nechali inspirovat v TR2, má nám připomínat dobrodružství zažité ve vraku lodi Maria Doria. V TR2 má tento outfit na prsou název SOLA. V TR Anniversary je tam místo nápisu Razielův znak.

Ještě něco dalšího?

Myslím, že ještě pár drobností v podobnosti mezi TR a SR bychom našli (krom druhého společného písmena ve zkratkách). Budete-li mít možnost si SR někdy zahrát, jistě si toho také povšimnete. Mně se to stalo hned, jak jsme hru zkusila. Podobnost v grafice, prostředí i příběhu.
  • Kupříkladu to zpracování - když se podíváte na grafickou stránku detailů postav, všimnete si jistých podobností. Je tu jistý model, podle kterého jsou postavy vytvářeny a to jak v TR, tak i v SR. Jak hýbou ústy nebo obočím, či jak se pohybují.
  • SR je stejně jako Tomb Raider hrou z pohledu třetí osoby. V obou hrách je občas stejně praštěná kamera a ještě praštěnější ovládání.
  • Slabost pro duchy a podsvětí - SR je hrou, která se odehrává v podsvětí. Už od TR Legend je patrné takové to duchovno - používáme Excalibur, mluvíme o Avalonu a v Peru nás honil jakýsi přízrak, který Amanda dokázala později vyvolat pomocí Kamene duchů. V TR Underworld se zcela vydáváme do podsvětí jako takového. Lařina matka jako zombie - padlý Raziel jako démon - nemohu si pomoci, ale jistou podobu tam vidím.
  • Prostředí - scenérie, předměty podobně zpracované (podobně "kostkaté", abych vám to nějak přiblížil), v TR Legend si určitě vzpomeneme na sloupy v Bolívii (na konci mise). Svítí jakousi zářivou zelenou. Stejně tak modře svítivá voda v TR Underworld, rudá láva v TR Anniversary. I v SR se víc než často setkáme s takovou svítivou zelenou, modrou nebo bílou.
  • Engine - jen ze screenshotů je vidět, že ačkoliv se každá hra odehrává jinde a s jinými postavami, engine je stavěný na tom samém principu (mám na mysli, když se podíváme na TR Legend - s nadcházejícími roky se engine samozřejmě zdokonaluje a už to tolik nepřipomíná).
_______________________________

Za upozornění na odkaz série SR děkuji Alexovi.
Děkuji Lexi, že pro mě našla obrázek rytíře Kaina a video ze hry Defiance.

Žádné komentáře:

Okomentovat