čtvrtek 20. července 2017

Hranaté prostředí je nejzrádnější

Navigace: Tomb Raider 1 - Chyby ve hře

Dnešní hry umí leccos. Vykreslit dokonale stavby, postavy, stíny, mouchy, jenž si sednou na rameno postavy a ta ji následně zaplácne. Co si budeme povídat. Ale pořád víc a víc mám pocit, že čím jdou hry dál, tím víc je nejzákeřnější právě staré hranaté prostředí, a to snad i proto, že bylo naprosto nejjednoduší a nejprostší - tvořené "pouze" ze čtverců.

V TR1 taky může nastat pár okamžiků, které se snad ani nedají nazvat jako chyby ve hře, ale spíš úsměvné chvilky.

Level Cistern. I pro Jeanette po dlouhé době hraní vyloženě noční můra. Než jsem přišla na to, jak vodou házet nahoru a dolů, a tím správně docílit toho, že jsem sebrala všechny potřebné klíče, trvalo to snad dvě a půl hodiny. Ale nejvtipnější byly dva následující okamžiky.

Kluci z Core Design nepočítali s tím, že Jeanette trochu zabloudí. A to tak, že to úplně a zcela poplete. Do téhle místnosti jsem měla nejdřívě vběhnout a tím spustit myš na obrázku. Ale vzhledem k tomu, že jsem to udělala opačně a vodu jsem měla nahoře namísto dole, myš nezaznamenala, že jsem do místnosti vplavala a tím pádem zůstala připravená vystartovat na Laru. Jak tam tak na čtyřech pod vodou stála, vypadala docela legračně.
Legrační je taky chvilka, kdy v Cistern zabíjíte krokodýly ve velkém bazénu. A zároveň okouzlující je i fakt, jak starý engine nic neřeší. Když například zastřelíte krokodýla nad nějakou zdí a následně spustíte vodu dolů, mrtvola krokodýla nemilosrdně zajede skrz zeď a zůstane tam strašidelně trčet jako ohyzdný výsledek našeho ne-animálního chování (s pistolemi v rukách).
Tyto chvilky mi alespoň připomínají, že i když hra Tomb Raider a každý její díl vždycky skončí stejně, průběh hraní nás může každou chvíli nějak zajímavě překvapit...

1 komentář:

  1. Vskutku zajímavé momenty :D Ty velké krysy mě vždy poněkud děsily, ale jak tam tak stojí na místě, vypadá docela roztomile :D Z toho krokodýla trčícího ze zdi mám však poněkud husí kůži.

    OdpovědětVymazat