čtvrtek 31. března 2016

Tomb Raider 4 v novém kabátku

Včera večer jsem ozkoušela zajímavý způsob, jak si trošku oživit hraní TR4. Jeden TR fanoušek, který si nechá říkat annl, vytvořil (možná vytvořila?) zajímavý mód, díky kterému si do všech levelů ve hře můžeme nahrát jiný model Lary a všech prvků jejího arzenálu. Model je zajímavě udělaný, Lara dostala několik pixelů navíc a na hlavu sluneční brýle. Samozřejmě, že se originálnímu TR4 nevyrovná absolutně nic. Ale pro mě osobně bylo tohle zajímavé oživení a navíc mám ozkoušené, že to skutečně funguje. A navíc - nemusíte hrát hru celou od začátku, ale zvolíte si přímo level, který chcete takto hrát.

Stáhněte si oba dva soubory, které v odkazu jsou. V tom menším je sice i překlad do němčiny, ale je v něm také důležitý soubor SCRIPT.dat, bez kterého se neobejdeme.

Download Tomb Raider IV HD textures

Návod k instalaci
V první řadě si zálohujeme složku DATA, která se nachází v adresáři TR4. Dále si zálohujeme soubory SCRIPT.dat a ENGLISH.dat, které se nachází nad adresářem data ve složce TR4. Protože soubory s informacemi o levelech budeme přepisovat, musíme si někam dát původní soubory, abychom akci mohli vrátit zpět.

1. Otevřete si archiv TR4 HD installation files a nahraďte složku data v adresáři TR4 složkou, kterou najdete v instalačním souboru.
2. Otevřete si archiv Deutsch translation a soubory Script.dat a English.dat ve složce s nainstalovanou TR4 nahraďte soubory z adresáře.
Poznámka: Když jsem otevřela adresář s HD installation files, napsalo mi to neočekávaný konec archivu. Soubory tam ale byly a bez problému jsem je mohla zkopírovat. Nelekněte se, pokud se vám to stane taky, ve skutečnosti se vám to podaří extrahovat.
3. Spusťte klasickým způsobem TR4.
5. Nyní budete mít ve hře místo New Game nabídku Start New Game. Tu zvolte a objeví se vám výčet všech levelů ze hry. Stačí si jen vybrat, který chcete hrát.
6. Až se vyřádíte, nezapomeňte si hru vrátit do původního stavu tak, že složku data ve hře nahradíte tou, kterou jste si zálohovali předtím. Stejně tak musíte přepsat soubory english.dat a script.dat.

Pozor - nedávejte možnost Load game - hra přestane pracovat a spadne. Při nahrání hry totiž nenajde soubory, na kterých byla hra uložená, proto vám load půjde, až soubory přepíšete zase na původní.

Příjemnou zábavu, mně to docela oživilo hru :)

Ukázka HD textur
(Pro plnou velikost obrázek zobrazte na nové stránce.)
________________________

1 komentář:

  1. jé, paráda :D akorat ze ted mam rozehraneho jineho tr :) stejne je mi zahadou, jestli se mi nekdy podaři nainstalovat stare tr :) no uvidime

    OdpovědětVymazat