sobota 1. února 2014

Pomalý rozjezd do nového roku se starými články...

Pomalu, ale jistě se začínám vracet do starých kolejí. Zjistila jsem, že pro BlueBoard nebudu snad muset zakládat nový profil, takže vzkazník zůstane ten starý, co tady byl předtím. Jen mi na e-mail nebudou chodit upozornění, myslím ale, že to zvládnu, nebyly to nijak důležité věci. Co se týče vás, pokud budete mít cokoliv na srdíčku, dejte mi vědět na ZanetaM76@centrum.cz. E-mail jsem změnila i v nastavení bloggeru a najdete ho nyní už i v mých kontaktech. Jak vidíte, probíhají tu leč neznatelné, ale malé a důležité změny.

Mezitím, než se do toho opět zcela vrhnu a napíšu nějaký pořádný článek (a hlavně se dočkám nějakého připojení, které by stálo za to), napadlo mě, že bychom si mohli připomenout několik starších věcí. Sice se za rok a půl stalo, že bych všechny články zde nejraději přepsala, protože časem se vyvíjí i váš smysl pro psaní, ale to je teď věc vedlejší. I tak je tady - dle mého názoru - velká spousta článků, které mají svou kvalitu a stojí za to si je přečíst. A na druhou stranu se také mohlo stát, že v den jejich publikování vám mohly uniknout, takže nebude od věci si je trochu připomenout. Jestli si pamatujete, když Lařina encyklopedie startovala, bylo to tady trošku hektické, protože jsem přenášela články z jiných webů a snažila se je ucelit na tomhle. A to působilo trošku zmateně...

Než se tady tedy objeví několik dalších screenshotů z mého hraní TR na PSP (skončila jsem na konci Londýna v TR3, ostatně můžete následovat Jeanettiny zajímavé screenshoty) a další věci (sice mě už dostatečně políbila můza, ale připojení ji zatím nezvládá), pojďme se ohlédnout do minulosti roztříděné pěkně do rubrik.

Něco o hlavní hrdince
Začala bych hned v úvodu obsáhlým článkem, na kterém jsem pracovala asi tak týden... Ono bude chvilku trvat, než ho slupnete... Postava Lary Croft je na světě osmnáct let (taky otvíráte úžasem pusu dokořán? I mně se to zdá neuvěřitelné a to jsem si myslela, že mě ve světě TR již nedokáže nic překvapit...). Během té doby prošla různými dobrodružstvími, různými proměnami v povaze a hlavně ve vzhledu, stejně tak její hry měnily studiová obsazení a různé tvůrce. V článku o tom, že není Lara jako Lara jsem hlavní hrdinku důkladně rozložila na díly a napsala kousek o každém z nich... Nebo si můžete přečíst o tom, jak Lara byla u nás v Praze (ano, v období roku 2003, když se odehrával Angel of Darkness) a podívat se na interview s ní. Pokud vám to nestačí a jste do naší hrdinky skutečně po uši zamilovaní nebo zamilované (čistě platonicky, samozřejmě), můžete s ní strávit rovnou celý den. Nebo si s ní chcete raději hrát? Na webu je hrátkám s Larou Croft věnovaná celá rubrika...

Jeanettiny recenze
Ke každému odehranému dílu série patří samozřejmě recenze. A na těch si já dávám extrémně záležet, a to jak slohově, tak formálně a graficky. A aby to šlo hezky chronologicky, můžeme začít rovnou recenzí k TR1. Zavzpomínejme na bezedný batůžek, okřídlenou a nesmrtelnou Natlu, kterou jsme odrovnali v jejím kancelářském oblečení a legendární, špičaté vnady či Lařin drdůlek... Ostatně, pokud vlastníte Nokii N-Gage, tedy platformu smixovanou s mobilním telefonem a herní konzolí, můžete hrát oblibenou kostkatou Laru takřka kdekoliv a kdykoliv. Recenzi na TR2 považuji za vůbec nejpovedenější, protože tenhle díl je prostě moje srdcovka (ale psala jsem to už tolikrát, že si to musíte po té době určitě pamatovat). Zjistíte, že odepřít si na rok Laru Croft má své následky (natož odepřít si ji na rok a půl, že...) Pojďme dál do temnějších časů. Projděme temnými uličkami, temným časem a s mužskými patami v zádech. Řeč je o recenzi k Angel of Darkness. Je trošku pochmurná, ale upřímná. Jo, pár dílů jsem přeskočila, já vím. Mám na blogu stále co dohánět. Dále jsou tu myslím pěkné recenze titulů, které jsem hrála na PSP. Týká se to TR Legend. Myslím, že je to pěkné čtení. A možná si pomyslíte, že jsem blázen, ale hrála jsem to i na mobilu. Konkrétně TR Underworld. Myslím, že každý si v recenzích najde alespoň jeden ze svých oblíbených dílů.

Návody, tipy a triky
No.. a pokud máte chuť na čtení z jiného soudku, možná se vám
 zalíbí moje návody a tipy a triky. Možná se vám už delší dobu nedaří pokořit time trialy v TR Legend. Věřte, že je mám odehrané a prolezlé skrz naskrz a přišla jsem snad na všechny zkratky a důmyslné finty, které vám pomůžou time trialy zdolat a získat tak do hry pěkné odměny v podobě outfitů, do kterých může Lara v pěkné grafice vklouznout. Kdo přilnul stejně jako já k přenosné herní konzoli Playstation Portable, možná ocení popisy ovládání u klasických TR, pěkně vyřešenou kameru v TR Anniversary nebo občas kostrbaté řešení v TR Legend.

Další kvalitní články
Je tady také spousta článků obsahujících informace, které by každý TR fajnšmekr rozhodně měl znát. Začneme minulostí, tedy preview verzemi. Core Design už možná neexistují, nicméně pořád před námi skrývají spoustu tajemství, která stále i po takové době vychází na povrch. Začněme tím, co se mělo ukázat v klasických dílech TR, ale nakonec se tam nedostalo a můžeme pokračovat beta verzí Angel of Darkness. Možná bychom se toho byli dočkali, kdyby Eidos na tvůrce tak netlačil. Ostatně, to všechno se dočtete  právě v tomto psaní.
Tomb Raider je samozřejmě nejvíc o Laře Croft. Ale objevuje se v něm i spousta dalších lidí, kteří do něj a k němu neodmyslitelně patří. Podívejme se na zoubek dvěma fešákům. Například Kurtisovi Trentovi nebo poznejme důkladněji texaského kovboje, kterého jsme potkali v TR1, TR Chronicles a TR Anniversary. A nezdá se vám tak jako mně, že v TR Legend a prvním filmovém dobrodružství se občas objevuje až podezřelý počet podobností ?

Historie a realita
Fakta, zeměpis, historie. Nedělá se vám při pohledu na ta slova moc dobře? Nebojte se. Neposílám vás do školy, to bych vám v sobotu neudělala. Jsme stále ve světě Tomb Raider. Ale vstupme jedním krůčkem zase do reality a podívejme se na zoubek lodi Endurance, která se nápadně podobá lodi z nejnovějšího Tomb Raideru nebo vstupme na palubu lodi Andrea Doria, kterou se inspirovali tvůrci z Core Design, když vytvářeli sérii levelů na Maria Dorie v Tomb Raider 2. A už jste se někdy zamysleli nad tím, jak je možné, že na kopci vypadá letohrádek svatého Františka tak malý, a když do něj vstoupíme, dočkáme se obrovských místností, vysokých stropů a hromady zákeřných a důmyslných pastí?

Čtení je myslím na víkend požehnaně. Já se zatím budu snažit na tomhle pomalém připojení něco vytvořit, jinak zasednu k TR3 a pokusím se projít Jižní Pacifik živá a zdravá...
________________________

Navigace: Co je nového na blogu?

Žádné komentáře:

Okomentovat