Musím říct, že tyto odkazy, podobnosti, inspirace či jakkoliv chcete, mě docela mile těší. Neberu to jako nedostatek nápadů ze strany Crystal Dynamics a pouhé kopírování sama ze sebe (neboť kopírovat od značky Tomb Raider do značky Tomb Raider je poněkud zvláštní způsob kopírování), nýbrž jako milé připomenutí sice malých, ale zato důležitých věcí...
1. Zipův auťák nebo Bryceův auťák?
Pravda. Bryceův přístroj, něco mezi autem a karavanem, se evidentně moc nepohne, jelikož je zarostlý a oblezlý všemožnými rostlinami či vybavením. Zipovo auto se alespoň pohybuje na kolech a jeho majitel tam zřejmě nebydlí, narozdíl od svého filmového opaku. Přesto si můžeme všimnou jistých podobností, a to jak zevnitř, tak zvenku (i když v TR Legend jsme viděli auto spíš zvenku a v TR filmu spíš zevnitř - dá se to ale krásně spojit dohromady). Bryceův karavan sice postrádá předek Zipova auta (nebo je jenom otočený a předek není v záběru?) a je o malinko větší, nicméně můžeme si všimnout podobnosti v barvě a stejného tvaru v karoserii auta (zaoblené boky, okna na stejném místě, i dveře - ačkoliv u Zipa jsou to dveře na místo řidiče, u Brycea dveře do jeho obývacího prostoru). Bryceovu kůlničku si s malými robůtky jistě dobře pamatujeme z filmu i zevnitř. Když se podíváme na obrázku za Zipa, můžeme si všimnout kouska modré plochy, která má zřejmě znamenat zapnutý monitor od počítače. Napovídá to, že Zipovo auto je vybaveno úplně stejně, jako Bryceovo.
2. IT pracovna
A záměrně píšu IT pracovna, neboť "Zipova kancelář" nebo "Bryceova pracovna" by nemuselo moc vyznít, jelikož nevím, komu z nich ji přivlastnit :) Protože je na chlup stejná jak v TR Legend, tak ve filmu. Jen si všimněte stejného umístění počítačů i všeho vybavení. Možná i stejného počtu monitorů? Zase tak důkladně jsem to ale nestudovala. Ovšem dalo by se tady asi odhalit, co se skrývá za těmi dveřmi, které má Zip ve své místnůstce. Ve filmu z nich Lara vycházela, když za sebou táhla nebohého robota Simona. Předpokládejme tedy, že se zde nachází taková ostřejší tělocvična, ze které občas Lara udělá kůlničku na dříví :) Od tvůrců je ale hezké, že neopoměli takový detail, jako jsou dveře. Když už do detailu okopírovat, tak pořádně.
3. Hala sídla Croftů
Tohle je prostě do očí bijící a rozhodně o
tom nemůžeme mluvit jako o detailu :) Jakožto člověk, který hrál TR
převážně (neříkám, že vždy) chronologicky, tudíž jsem ve své době viděla
i TR film, a teprve po něm TR Legend, absolutně hned mě ta hala
praštila do očí, jakmile jsem zapla možnost Zámek Croftů. Když pak
natočíte Laru směrem ke schodišti, je to na jisto. Úplně vidíte nahoře
na schodech u okna Angelinu Jolie v bílých šatech a klobouku ze
závěrečné scény filmu... Stejné je i postavení křesel, stolečků, lamp...
Jenom si nejsem jistá s krbem :) Toho jsem si ve filmu nevšimla, takže
nemohu tvrdit, zda je stejný nebo ne. Ovšem v TR Legend zastoupil
Hillaryho Winston a Brycea Zip.
Co se týče sídla Croftů, mezi TR filmem a TR Legend je ovšem jeden obrovský a důležitý rozdíl
- sídlo v TR filmu se nachází v Surrey, jelikož má být inspirováno
klasickými díly TR, kde se sídlo nachází v Surrey. Sídlo v TR Legend se
oficiálně nachází v Cornwallu. Hm... na tohle tvůrci trošku zapomněli.
Nebo že by se v Cornwallu nacházel úplně stejný dům, se stejným počtem
obyvatel i křesel, jako v Surrey? :)
4. Profesionální batůžek vykradačky hrobek
Lara v Legend má batůžek trošku menší a má na něm jiné přezky - přezku
na hlavní kapsu, boční přezky a pásek, za který dává nosné zbraně. Ovšem
tento batůžek se nápadně podobá tomu ve filmu a to tvarem a barvou.
Navíc jsem si všimla jedné věci - vzpomeňme si na scénu, kdy filmová
Lara získá první část Trojúhelníku světla. Strčí si ho do batůžku
takovým zvláštním způsobem zespoda. Stejně tak Lara v Legend si tímto
způsobem strká kousky Excaliburu do batůžku - například v Nepálu. Takže
spíš než vzhledem se tento předmět inspiroval praktičností a funkčností
:)
5. Vylepšený systém pouzder
Tento nápad měl do hry Tomb Raider: Legend původně jít, ale nakonec se
tam nedostal. Na obrázku vlevo je totiž původní model Lary, která takhle
měla vypadat v TR Legend. Úplně první, zkušební beta verze Lary. Měla
tedy vzhledově dost navazovat na Angel of Darkness. Všimněte si, v jakém
odstínu jsou vlasy a jak je vytvořen cop. Nápadná je také barva
oblečení. Ovšem ta pouzdra na zbraně jako by z oka vypadla bokům
Angeliny Jolie, že? Vždy Lara nosila pouzdra tak, že měla na opasku
připnuté dva pásky, z přední a zadní strany, které vedly k dalšímu
pásku, na němž teprve byly přidělané popruhy k pistolím. Systém, že
popruh vede Laře podél nohy a nemá žádné pásky vepředu a vzadu u
zadečku, jsme poprvé mohli vidět až v TR filmu. Navíc je opasek do
detailu stejný - jsou tam naznačené díry, jaké měla Lara ve filmu a
zlatá přeska. Chybí snad jenom lebka :) Nakonec se tvůrci hry rozhodli
pro starou dobrou verzi charakteristického opasku. Typ pozder, která
vedou podél nohy, Lara využívá až v TR Underworld.
6. Z devítek na RGB Machy
Pistole ráže devět, ovšem nejde už o klasické devítky, nýbrž o typ RGB
Mach. Tuto zbraň jsme mohli vidět na několika wallpaperech již k TR
Angel of Darkness, ovšem ve hře jsme je použít nemohli. Poprvé je Lara
doopravdy použila až ve filmu. Zbraně, se kterými si Bryce i Zip
nepochybně mnoho pohráli, aby naší hrdince padly do ruky a jejich
používání bylo co nejpohodlnější a nejpraktičtější. Vzpomeňme na
šikovnou posuvnou hlaveň nebo na vychytávku na opasku, kde Laře vždy
vyjely nové zásobníky, pokud jí došly náboje, a mohla tak během vteřiny
znovu nabít (tento manévr Lara používá i v TR Legend - když dojdou
náboje, nechá prázdné zásobníky vypadnout, pak ruce namíří k bokům, kde
si je jakoby doplní a znova zbraně používá - opět stejný pohyb jako v TR
filmu). Tento pohyb je nový ve filmu a pak se přenáší do TR Legend.
Lara dříve takto vůbec nenabíjela, když došly náboje, vždy sáhla po
devítkách s nevyčerpatelnými náboji a pokud došly náboje v AoD, zkrátka
střílela na prázdno nebo se jednoduše začala prát...
7. Nové obutí...
Musím přiznat, že nebýt bráchy, který mě na tento detail upozornil, když
jsme spolu posledně koukali na Laru Croft, možná bych si toho ani
nevšimla :) Asi proto, že podobnost není zas až taková, ale já, když
jsem se na to pak pořádně zaměřila, musím přiznat, že jsem ji tam
viděla. Jednak samozřejmě barva, ale i přezky jsou na stejném místě,
boty jsou také stejně vysoké, jak ve hře, tak ve filmu. No a když se na
ně podívám... Ani od jedné Lary bych nechtěla schytat kopanec :)
Zdá se vám to taky tak podobné, nebo už jenom já vidím Laru a její věci všude, kam se podívám?
_______________________
Navigace: Tomb Raider 7, Ostatní zajímavosti ze světa TR
Zdá se vám to taky tak podobné, nebo už jenom já vidím Laru a její věci všude, kam se podívám?
_______________________
Navigace: Tomb Raider 7, Ostatní zajímavosti ze světa TR
Neboj, ještě na tom nejsi až tak špatně (anebo naopak dobře? :-P), je vidět, že Crystalové z filmu hodně opisovali (bylo by zvláštní, kdyby i tvář Lary byla vymodelována podle Angeliny /někde jsem četl, že i toto snad zvažovali, no nakonec si to rozmysleli/- takovej circle- Angelina jako Lara --> Lara jako Angelina :)).
OdpovědětVymazatJinak moc zajímavý článek, beta verze Lary se mi moc líbí (připomíná starou dobrou LC od Core), možná škoda, že jí nakonec změnili (i když i ta "Karima Adebibe version" je hezká). A to sídlo mě při hraní hned trklo, až jsem se musel smát, jak to okopčili (no nakonec ale proč ne).
fíha... podobnosť som si všimla len pri sídle croftov, lebo to bije do očí... ostatné som si nevšimla, ani som nad tým nerozmýšľala, ale je to dobré podľa mňa, že to tak vymysleli. podľa mňa to nie je kopírovanie, oni robili laru predsvedčivú! pretože ju urobili podľa predlohy vo filme... bolo by podľa mňa čudné, že by mala zrazu lara iný dom, i keď má 2, že by sa zmenila bryceova pracovňa a tak... podľa môjho názoru to netreba brať ako kopírovanie, ja práveže žasnem, že to vymysleli dobre :-)
OdpovědětVymazat