Asi všichni budeme souhlasit s tím, že na poprvé to s žádným protivníkem
ve hře nebyla žádná pohádka. Nejsme totiž vybavení klasickým arzenálem,
jak tomu bylo doposud, ale zato máme na výběr z jiných hračiček. Vybrat
tu, která je na daného nepřítele nejvhodnější, navíc chvilku trvá.
Stejně jako než se naučíme ovládat Lařiny pěsti a kopance, kterými byla
nově vybavena. I tak ale existují jisté triky, protože každý protivník
má své slabé místo. Opomeňme takové detaily jakými jsou krysy, psi a
netopýři, a pojďme se podívat na zoubek všemu, co se nám ve hře postaví
do cesty a má víc, než jednu nohu...
Policisté
To je krátkodobá záležitost pouhých tří levelů, a to Opuštěná obytná zóna, Průmyslové střechy a Byt Margot Cariverové.
Jedinou vhodnou strategií, jak vyváznout, je úprk. Nejsme totiž moc
vyzbrojení a s kopanci na ně ani náhodou. Policisté se totiž k Laře nesmí
dostat, protože je momentálně MOST WANTED a kdyby se k ní dostali na
dosah pout, nezastřelili by ji, ale zatkli, což pro nás tak jako tak
znamená konec hry.
Plyn - policisté
vypouští jedovatý plyn. Laře se pod ikonkou zdraví objeví také ikonka se
vzduchem. To znamená, že jakmile jí uplyne čas, Lara se otráví
jedovatým plynem a udusí se. Musíte se z obytného bloku dostat dřív, než
se tak stane.
Policejní vrtulník -
na průmyslových střechách nás bude pronásledovat policejní vrtulník.
Nejen, že dělá hrozný kravál, ale jeho největší zákeřnost je v tom, že
střílí. Takže není dobré zdržovat se dlouho na jednom místě. Hýbat se,
krýt se, krčit se, poskakovat, schovávat se v uličkách nebo za komíny -
zkrátka, abychom zmizeli z dohledu.
Policejní auto -
až navštívíme Margot kvůli ztracenému Wernerovu deníku, můžou nastat
dvě situace: buď nám Margot dá deník dobrovolně a my můžeme prchat
dveřmi, k oknu a ven, nebo nám ho dobrovolně nedá a v tom případě ho
musíme najít sami (v kuchyni pod mikrovlnnou troubou). Ale musíme hledat
rychle, policie je na cestě. Pokud se u Carvierové budeme poflakovat
moc dlouho, vtrhnou tam policisté a Laru zatknou.
Střelci v Serpent Rouge
Moc
možností nemáme, takže vytáhneme jedinou pistoli, kterou máme v
inventáři. Střelci používají úplně stejnou, takže je to alespoň boj kdo z
koho a nejsme v nevýhodě. Já preferuji taktiku běžet kupředu naproti
protivníkovi a zároveň do něj střílet, dokud nezemře - většinou, jakmile
ho jednou zasáhnete a nepřestáváte, už se nevzpamatuje.
Pravda
je, že každého hlídače musíme zasáhnout sedmi ranami. Ale každý po sobě
nechá na zemi alespoň zásobník. Tady moc nepreferuji pěstní boj,
protože hlídači se občas mohou vyrojit dva a Lara může pěstmi
odzbrojovat jenom jednoho, což by díky útokům druhého znamenalo úbytek
zdraví. A přeci jenom - v boji kulky vs. kopance povětšinou bývají
vítězi střelné zbraně.
Ochranka v Louvre
Ochranka
používá paralyzéry, takže až zneškodníte prvního hlídače v cestě,
nezapomeňte mu ten jeho sebrat. Doporučuji na hlídače používat paralyzér
- nábojů je dost (pokud je samozřejmě nebudete nechávat po zemi) a
stačí jediná rána, aby nepřítele ochromila a vzápětí uvedla do bezvědomí
a tím zneškodnila. Paralyzér je účinný a navíc šetří náboje v ostatních
zbraních, které ještě budou třeba, zatímco paralyzér se hodí jenom v
galerii Louvre na cestě tam a zpátky a pak ho můžete klidně zahodit. Kde
to jde, využijte Stealth akci (s použitím klávesy Enter, aby Lara
zneškodnila nepřítele zezadu).
Kostění rytíři
Kostlivci
jsou nemrtví, takže logicky usoudíme, že je nepůjde podruhé zabít.
Můžeme je ale dočasně zneškodnit. Právě tohle jsou situace, kdy
využijeme nový pohybový arzenál Lary. Kostlivci se zelenými štíty jsou
pořád celkem neškodní oproti těm ohnivým a oproti těm s brněním.
Vzhledem k tomu, že pokaždé, když je omráčíte, zase se po chvíli
proberou, by používání zbraní bylo jen zbytečné plýtvání náboji (a
uznejme, že nazbyt jich v AoD zase není). Zatímco kopání a bušení můžeme
používat neustále. Pokud se někde poblíž nachází nějaká díra nebo
kanál, pokuste se kostlivce shodit dolů do lávy nebo do výklenku, aby se
ocitnul v pasti a máte od něj nadobro pokoj.
Rudý duch - bratr Obscura
Hlídá
čtvrtou z pěti kreseb Obscurových. Ačkoliv je to duch - a tudíž opět
jeden z řad nemrtvých - dá se oslabit a přelstít. Strategie je celkem
jednoduchá, umění je v tom tu strategii úspěšně praktikovat.
V
první řadě posbírejte brokovnici a všechny náboje, které jsou
roztroušené na dvou stranách místnosti. Celou dobu lezte po čtyřech,
protože duch tak na Laru sice bude útočit, nicméně nijak jí neublíží.
Potom
se podívejte, na které soše se nachází modrá záře ze čtvrté kresby.
Dejte si ale pozor - duch kresbu přemístí na jinou sochu, jakmile se k
ní Lara přiblíží. Takže se k soše po čtyřech dostaňte tak blízko, aby
artefakt nezmizel, ale zároveň aby nebyl od Lary příliš daleko, jinak by
se to nemuselo stihnout. Nyní je třeba brokovnicí neustále střílet do
ducha - po čase bude ochromen a nebude moci manipulovat s artefaktem. V
tom případě rychle schovejte brokovnici, doběhněte s soše a zmocněte se
kresby. Nezapomeňte se celou dobu - vyjma chvíle, kdy si doběhnete pro
kresbu - držet při zemi.
Tato strategie je jedna z nejtěžších v
AoD, proto neklesejte na mysli, když se to hned napoprvé nepodaří.
Zkrátka tento postup praktikujte tak dlouho, dokud se to nepovede.
Gundersonovi muži
Gundersonovi
vyzbrojení muži, jenž ovládnou Louvre při vaší cestě nazpátek, jsou
ozbrojeni neprůstřelnými vestami a samopaly. Na brokovnici zapomeňte,
protože rychlosti nepřátelských samopalů se nevyrovná a v této situaci
je celkem nepraktická. Raději sáhněte po řešení daleko jednodušším a tím
je paralyzér. Jakmile totiž do nepřítele pustíte dvě stě dvacet,
okamžitě upustí zbraň, úplně zapomene na to, že má střílet a po chvíli
se skácí k zemi. Vy pak můžete jenom jít vpřed a od mrtvol brát nabité
zásobníky. Trik je v tom zasáhnout nepřítele dřív, než spustí palbu.
Samopal je sice účinný, nicméně paralyzér je rychlým, tichým a účinným
řešením, díky kterému ušetříte dost z Lařina života.
Bouchardův nájemný zabiják
Zlikvidovat
nájemného vraha ve Von Croyově bytě není nijak těžké, pokud víte, jak
na to. Pamatujte si, že vrah vtrhne do bytu přesně ve chvíli, kdy Lara
sebere v předsíni Wernerovu hůl. Takže v první řadě zapomeňte na hůl a
prohledejte celý byt - seberte pistoli, zásobníky a nějaké ty léky.
Potom se vraťte do předsíně pro hůl. Jakmile se jí dotknete, přiběhne
vrah. Bude střílet, takže opětujte palbu, ale šetřete náboji. Pokud si
je vyplýtváte hned, už nepřítele nebudete moct dostat ve druhé části
boje. Ve spodním patře tedy uhýbejte a občas vystřelte. Vrah po chvíli
zamíří ke dveřím, takže ho následujte. V místnosti s postelí a pohovkou
seberte zásobník. Až se tak stane, nepřítel se prostřílí zdí. Tady
musíte bojovat tváří v tvář, takže palte a uhýbejte. Dávejte pozor na
Lařino zdraví, protože jeho zbraně jsou dost účinné. Po chvíli se vrah
unaví a dá se na útěk, aby odpálil bomby a počkal si na Laru jinde.
Seberte tedy jeho zbraň, kterou na místě upustil a vydejte se za ním.
Pak stačí projít lasery a pustit do něj pár kulek z jeho vlastního
samopalu a z nájemného vraha se rázem stane vlastní oběť...
Biologický mutant
Jeden
ze - zřejmě nepovedených - biologických experimentů. Umí být zákeřný,
ale jen na blízko, proto je dobré ho zneškodnit dřív, než se k Laře
dostane. S nějakou rychlopalnou zbraní to ale není žádný problém.
Larvy
Jsou
docela legrační, jak se kutálí po zemi a dělají kotrmelce. Umí tím ale
být pěkně zákeřné. Útočí tím, že do Lary pořád strkají, čímž jí ubližují
a zároveň ji můžou strhnout ze srázu. Problém není v tom, že by byly
nesmrtelné, ale v tom, že jim není konec a berou se kdoví odkud. Takže
doporučuji zabít ty první dvě nebo tři, aby byl klid, pak rychle utíkat k
tyči, přeručkovat k ventilům a honem z této zákeřné místnosti pryč...
Likvidování dalších housenek by byla další zbytečná ztráta nábojů a
kopat do nich by tady nemělo smysl - jen to zkuste :)
Biologický kořen
Veliká,
ošklivá a odpudivá Adéla, která ještě nevečeřela tvrdohlavě zavře
dveře, kterými se potřebujeme dostat dál. Je třeba ji nadopovat omamnými
látkami, aby si dala říct.
Blázni ve svěracích kazajkách
Odpusťte
mi ten výraz, ale nic lepšího mě při pohledu na tyhle potvory nenapadá.
Pravda je, že tohle cosi bývalo ještě nedávno lidmi, ale někdo tomu
navlékl svěrací kazajku a pohrál si s jejich DNA, takže se z lidí stali
nenávistní pomatenci. Několik ran z BoranX by mělo - alespoň zezačátku -
stačit, ale doporučuji taktiku střílet a uskakovat dozadu (držením
šipky dolů, nikoliv s Altem). Rány totiž tyhle potvory umí zasazovat
pořádné a Kurtis nemá zdraví nazbyt.
Všimla jsem si, že tito
mutanti po několika ranách zkrátka ztratí odvahu, otočí se a dají se na
úprk. Možná není bezpodmínečně nutné je zabíjet a stačí je nechat jít,
ovšem to je trik, který jsem ještě nezkoušela.
Mutanti
Tohle
vypadá jako taková vylepšená verze předchozí příšery. S tím rozdílem,
že má navíc pařáty, několik výrůstků na hlavě a krom obvyklých asi pěti
ran z pistole jich tady potřebujete na jednoho alespoň patnáct. Jsou
silní a na Kurtise většinou přiběhnou alespoň dva, takže doporučuji s
nimi bojovat v nějakých větších prostranstvích (pokud zaútočí v pokoji,
zkuste se dostat do uličky, kde bude víc místa), aby se jim dalo snáz
uhýbat. Jedna rána od takového mutanta totiž zabolí a navíc útočí
hromadně...
Řekla bych, že v hratelné části s Kurtisem je tohle snad nejzákeřnější z nepřátel.
Proto Nephilim
Mutantí
experiment Boaz, kterého nevědomky vypustila Lara, když vypnula proud v
celé sekci zařízení a které se teď hladově ukojuje na pracovnících
bilogického výzkumu. Poslušně si hlídá panel se spínačem proudu, takže
nejdřív musíme zneškodnit toto prapodivné čtyřnohé zvíře, abychom mohli
znova nahodit proud.
Opět je zde strategie - střílet do
mutanta, dokud nezakňučí a nepadne omámen k zemi. Tuto strategii musíte
praktikovat třikrát, Kurtis pak do mutanta bodne svůj úlomek a tím ho
trvale zneškodní.
Během boje ale zvířátko bude neustále utíkat
do kanalizace. To nevadí, alespoň si posbírejte nějaké věci do
inventáře. Potom opět střílet, jakmile ho Kurtis zaměří. Až si pejsek
lehne potřetí, máme vyhráno...
Kostění rytíři v brnění
Jsou ve hře dva a potkáme je ve Sklepení trofejí.
Tohle jsou jediní dva kostlivci, na které neváhám použít samopal. Jsou
totiž neskutečně zákeřní a vzhledem k tomu, že se s Larou budeme v této
místnosti chvilku motat, je dobré se jich zbavit. Nejlepší je pálit do
nich samopalem - po chvíli je omráčíte. Sice se zase zvednou, ale když
opět vytáhnete samopal, napodruhé již zmizí úplně.
Tohle ovšem nedoporučuji praktikovat u jiných kostlivců ve hře - snad jen na ty ohnivé v levelu Hněv bestie,
ale tam pro omráčení, nikoliv pro trvalou likvidaci - na ty ostatní si
vystačíte s pěstním bojem. Nicméně tihle dva jsou až příliš zákeřní, tak
proč se jich nezbavit úplně.
Mutantka Boaz
Podle
mě vůbec nejhorší nepřítel ve hře. Díky Kurtisovým pomalým reflexům a
zákeřnosti mutantky i ovládání to není vůbec žádná legrace. Taková
"rychlovka na celý den", jak to podle mě správně vystihla Pink-Sun.
Každopádně i tady je umění v tom uvést do reality jinak celkem
jednoduchou strategii.
Cílem je ustřelit Boaz čtyři krovky, ze
kterých vypouští podivné zelené něco. Musíme ji několikrát střelit do
hlavy, aby se rozzuřila, pak se musíme postavit bokem a ustřelit krovky.
Zdá se to jednoduché, ale práci poněkud ztěžuje fakt, že Kurtis pořád
padá díky zeleným plivancům dozadu a nemůže se soustředit. Navíc - on
sám pořád míří jen na přední dvě krovky. Musí ale ustřelit všechny
čtyři. Což znamená, že na nás je, abychom zároveň během střílení zmáčkli
klávesu End (pro automatické zaměření) a donutili tak Kurtise, aby
střílel správným směrem, jinak se přes tohoto bosse nedostaneme.
Dochází-li náboje, může nás uklidnit, že na jistém místě se vždy objeví nový zásobník.
Boaz - motýl
Některým
ženským prostě nestačí zabít je jednou, musíte to udělat hned dvakrát.
Boaz je jednou z nich. Naštěstí, motýlí Boaz bude menší oříšek, než ta
předchozí.
Je tady velkou výhodou, pokud má Kurtis plné zdraví
a v kapsičce nějaké další léčebné pojistky, protože tahle potvora je
zákeřná a všemi končetinami neustále útočí. Je takřka nemožné boj
přežít, pokud máte jen kousíček zdraví a nemáte si čím doplnit. Boaz je
také velmi rychlá, takže se jí skoro ani nedá nijak uskočit. Takže
střílet, střílet, střílet. Útěchou může být, že zásobník tady stačí
sebrat jednou - je méně odolná, než její předchozí verze a jedna várka
střel by měla stačit...
Temný alchymista - Pieter van Eckhardt
Ačkoliv
finální bossové v TR bývají tvrdým oříškem, Eckhardt není zase tak
drsný, jak na první pohled vypadá. I tady platí jednoduchá strategie, na
kterou se vám jistě brzy podaří přijít. Dokonce stojí málo námahy i
málo nábojů... Jen ji opět musíme několikrát opakovat.
Karel
Vzhledem
k tomu, že Karel je "Nephilim", což je něco jako "nadčlověk", nějaké
zbraně na něj absolutně nezabírají. A to ani pro oslabení. Nicméně, je
to dobrý cíl, pokud si chcete vypotřebovat náboje - které už stejně
nepoužijeme :)
Musíme na něj jinak - pomocí jeho vlastní zbraně...
Velký popis hry! I přes jeho nedostatky, se ukázalo, že to následovalo originální děj (z Tomb Raider 4), a měl skvělý děj.
OdpovědětVymazatTo souhlasím :)
Vymazat