úterý 24. ledna 2012

Jeanette's the 15th Anniversary Gallery: Tomb Raider IV - The Last Revelation

Stejně jako před rokem, i tentokrát fanoušci netrpělivě přešlapují před obchody počítačových her, aby si opět každý urvali svůj kus Tomb Raidera. Stejně jako loni, i letos mají na hlavách kapuce prosáklé deštěm a tváře ošlehané studeným větrem. Ale hřeje je myšlenka, že už za několik málo okamžiků se budou moci pustit do nového dobrodružství s Larou Croft. Jedinou změnou je, že oni i Lara jsou o další rok starší. V listopadu 1999 navíc visí nad jejich hlavami otazník. Nové dobrodružství Lary Croft má podtitul Poslední objev. Proč právě tento název?

Tomb Raider IV: The Last Revelation překvapil fanoušky hned několika věcmi: okamžitě po zapnutí hry je do očí mohl přímo praštit jiný engine. Ne moc odlišný, ale už trošku více promyšlený a propracovaný. Lara se také změnila - tentoktát už postrádá gumičku u kořene vlasů a cop jí splývá níže, než předtím. Navíc se zdá trošku drobnější a v obličeji možná malinko omládla. Nátělník má o něco tmavší barvu a pouzdra na stehnech postrádají úchytné pásky. Drobné detaily, ale příjemné, na které si fanoušci takřka hned zvykli a s radostí je uvítali. Lara navíc získává novou dabérku, která ji provází po několik dalších let: Jonell Eliott, která byla vybrána hlavně proto, že se její hlas hodí jak pro současnou Laru, tak pro Laru šestnáctiletou. V TR 4 se totiž poprvé v historii můžeme vžít do role teprve maličké a nezkušené, šestnáctileté Lary Croft a můžeme s ní prožít její vůbec první dobrodružnou misi v Kambodži... Kde se dozvíme, jak Lara přišla ke svému dnes již legendárnímu batůžku.

Dobrodružství v The Last Revelation bylo pro hráče dobrodružství s velkým D. Celá hra se odehrávala v Egyptě, podívali jsme se do proslulého Údolí králů a prozkoumali jsme i město Alexandrie. Levely na sebe navazovaly přesněji a to pro hráče znamenalo daleko intenzivnější zážitek, než kdy dřív. Viděl Laru v podstatě každou chvíli jejího dobrodružství. Umělá inteligence také zaznamenala velký pokrok, oproti nepřátelům se zde nacházejí i charaktery, které se Laře snaží pomoci (alespoň zezačátku), seznámíme se i s Lařiným učitelem Wernerem Von Croyem, který je jejím lektorem nejen v archeologii. Lara dostala nové věci do arzenálu - například ojedinělou kuši (kterou v žádném jiném Tomb Raideru už nenajdeme), jejími nepřáteli se stali nemrtví a ninžové, projela se na jedoucím vlaku, do kterého musela proniknout, naučila se používat další dopravní prostředky a naučila se několik dalších pohybů - tentokrát budeme mít možnost překonávat velké propasti pomocí houpání na laně.

Tomb Raider: The Last Revelation postrádá Sídlo Croftů, na které si hráči z předchozích dílů víc, než zvykli. Co je možná trošku překvapivé, že ze strany hráčů vyšlo ohledně tohoto tématu jen minimum výtek. Ovládání je známé z předchozích dílů a jako výcvikový level navíc slouží první levely hry v Kambodži, kde se seznámíme s mladou (roztomilou, culíkatou) Larou a jejím lektorem. A též s artefaktem Iris. V tom tvůrci navázali na TR 3 - Iris se poprvé objevila v tréninkové části TR3 Lara's Home, kde jsme si jí mohli všimnout v místnosti s artefakty.
Hra samotná je natolik intenzivní a tolik hráče vtáhne do děje, že ho "zapomenuté" Sídlo Croftů ke konci hry možná ani vůbec nebude mrzet.

Lara v The Last Revelation získala novou vizáž, nový zážitek, novou minulost. Mnozí tvrdí, že "Tomb Raider ve čtvrtém pokračování konečně nabírá prvky skutečné adventury". Laru si v tomto díle hráči oblíbili, hned po prvním díle je to jeden z nejoblíbenějších a nejlépe hodnocených pokračování série - díky dokonale zdařilému prostředí, díky vynikajícím hádankám, díky vynikajícímu příběhu.
Příběhu, který zakončuje hru tak smutně, že se mnoha fanouškům spustily z očí slzy smutku. Lara Croft je na konci Last Revelation po tom, co ušetří svět zloby všemocného Setha, pohřbena pod troskami hroutící se pyramidy. Předpokládá se, že je mrtvá.

Před studium Core Design se na počest zdánlivě mrtvé archeoložky rozhořely tisíce památných svící. Fanoušci Core Designu dokázali, že pro ně vytvořil osobnost. Svou hvězdu oplakávali a ptali se, jak to s ní vlastně ve skutečnosti je. Core Design si už dávno byli vědomi, že nestvořili jen hru, ale že stvořili legendu, Lara Croft byla pro fanoušky skutečnou žijící postavou, se kterou srostli, nikoliv pixely stvořené z jedniček a nul.

Laru Croft oplakalo na konci čtvrtého dílu k roku 2009 celkem 5 milionů fanoušků.

Tisíce rozhořelých svící Core Design nakonec přesvědčilo, aby pro fanoušky vytvořili další díl, v jehož názvu už poodhalili kousek z toho, co se vlastně bude v pátém dílu dít: Chronicles. Abychom opět poznali kousek z Lařiny tajemné minulosti...
 _____________________________
 

Žádné komentáře:

Okomentovat