sobota 21. ledna 2012

Jeanette's the 15th Anniversary Gallery: Tomb Raider III - Adventures of Lara Croft

Další rok utekl jako voda. A vydání nového Tomb Raideru, v pořadí třetího, vyšlo opět na listopad. Tentokrát pro rok 1998. Fanoušci, zavaleni preview články a preview obrázky z beta verze hry, netrpělivě přešlapují v dešti i větru před obchody, aby si mohli ulovit každý svůj kousek. Tomb Raider se totiž už doopravdy stal fenoménem a takřka neodmyslitelným titulem v oblasti počítačových her. Fanouškům se nakonec k roku 2009 podařilo ulovit až 6 milionů kusů... To dokazuje, že mezi fanoušky se jedná velmi oblíbenou hru. Což už se bohužel nedá říct o recenzentech.

Zatímco preview byla plná očekávání z toho, co nového asi Tomb Raider III přinese, recenze už tak nadšené nebyly. Článkařům vadilo hlavně to, že tvůrci do hry nedali úplně všechno, co slibovali (v každé lokaci by měl být jiný dopravní prostředek - měli jsme se údajně dočkat i seskakovacího padáku) a vlastně se tento díl od druhého příliš nelišil. Samozřejmě jen na první pohled.

Kdo ale Tomb Raider 3 narozdíl od recenzentů zná, ten ví, že je v mnoha ohledech o dost jiný, než předchozí dva díly. Není ani lepší, ani horší, ale je svým způsobem neuvěřitelně originální. Třetímu dílu hry bylo vyčítáno, že má trošku slabší příběh - že příběh byl takto vymyšlen jenom proto, aby hráči měli možnost podívat se na pět různých konců světa. Zatímco kritikům se to může zdát jako slabá stránka, hráči převážně tento tah považovali za geniální. Díky tomu jsme se vypravili do exotické Indie, dusného Jižního Pacifiku, deštivého Londýna, tajemné Oblasti 51 v Nevadě a studené Antarktidy. TR 3 totiž vyniká naprosto bezchybným a dokonalým zpracováním prostředí. Každá lokace vás přímo vcucne a pohltí, v každé části hry jsou navíc přizpůsobeni i nepřátelé, okruh je daleko širší než kdy dřív. Zatímco v Jižním Pacifiku si budete muset poradit s domorodci a jejich jedovatými šípy, v Indii na vás budou číhat kobry, tygři a další exotická tvorstva, v Londýně si naopak Lara nezadá s přidrzlými bezdomovci a bude mít co dělat, aby nevběhla do otevřené náruče samotnému metru.

Výroba Tomb Raider III byla navíc ovlivněna tím, že velká část týmu byla obměněna. Zůstalo několik spolupracovníků, kteří pracovali na TR1 a TR2, ostatní ale byli do série zasvěceni, dříve se však nepodíleli na její výrobě. Nicméně dokázali, že se své práce chopili víc, než dobře. Vytvořili neuvěřitelně všestranný titul, ve kterém si každý našel to své. Tomb Raider 3 totiž skutečně přináší několik nových změn: opět je lepší dynamika stínů a skvěle je zde zpracováno počasí. Prostředí vypadá ještě důvěryhodněji, než kdy dřív. Pořadí misí, které musíme projít, je volitelné - stačí si jen na Zeměkouli vybrat místo, na které máme právě chuť. Lara navíc prostřídá velké množství atraktivních outfitů, podstatně se rozšířil její arzenál co se týče zbraní a umí toho daleko víc - nyní se umí skrčit, manipulovat s velkým množstvím dopravních prostředků nebo lézt po stropě. Navíc se naučila ovládat čtyřkolku, kajak, důlní vozík a další "hračičky", které krásně zpestřují hru. Velkou změnou prošlo i Lařino sídlo v Surrey - tentokrát je velmi interaktivní, občas poskytuje zábavu i na několik hodin. Můžeme tu dělat skutečně obrovskou škálu věcí a vylomenin, počínaje používáním pistolí (i když do chudáka Winstona tedy střílím nerada - věřím ale tomu, že jiní se v tom přímo vyžívají :)), až po hledání klíče, objevování nových místností a projíždění se na dráze s elegantní červenou čtyřkolkou.

Recenzenti se sice stále oháněli tím, že předchozí díly jim daly víc (po zahrání TR 3 ovšem jenom kroutím hlavou, protože skutečně nevím, co by asi chtěli), nicméně fanoušci, kteří si Laru zamilovali, se začali záhy ptát, kdy bude další hra s Larou Croft. A nebyli zklamáni, opět se dočkali...
 _______________________________
 

Žádné komentáře:

Okomentovat