Listopad 1998. Ten měsíc je pro hráče počítačových
her velmi očekávaný. Již několik měsíců před ním zdobily obchody
počítačových her plakáty s nápisem: "Víme, že hraním ostatních počítačových her jen vyplňujete čas, po který čekáte na tu pravou."
Pod nápisem byl vyzývavý obrázek mladé, usměvavé paní, která měla hnědé
dlouhé vlasy spletené do copu a od minule ještě o něco víc zvětšené
poprsí.
Na Tomb Raider II všichni čekali. Recenzenti sami zahajují své zážitky ze hry slovy: "Nemohl jsem se dočkat, až si zahraju druhý díl Tomb Raideru! Už kvůli těm pohupujícím se vnadám..." dodávali zejména mužští. A důležité je, že ty plakáty vůbec nebyly přehnané. Dokazovaly to reakce fanoušků a hlavně velká reklamní akce ze strany Eidosu,
který nechal vytvořit stovky reklamních předmětů (figurek, karet,
triček a dalších sběratelských předmětů), a které byly rozebrány takřka
ihned.
Tomb Raider byl na světě rok a už tehdy se stal hitem.
Dámy se těšily na to, jak se budou moci v Laře Croft zase vzhlížet,
pánové doufali, že ji tvůrci oblečou ještě méně než předtím, ale zato jí
přidají na vnadách či proporcích. Ti všichni do jednoho se ale společně
těšili hlavně na jednu věc: že si ve dvojce užijou přesně tolik zábavy
(a možná ještě víc), jako si užili s prvním dílem.
A dvojka je nezklamala. Recenze hru chválily stejně jako předchozí díl a Core Design si jako tvůrce počítačové hry získal u hráčů důvěru. Začínají se objevovat modelky
ztvárňující "živou" Laru Croft (první modelka se vlastně objevila už v
roce 1996, kdy měla první TR propagovat na propagačních akcích Eidosu).
Francie dokonce zarputile tvrdí, že si našla svou vlastní "živou" Laru
Croft, dodnes považují za nejlepší a hlavně "svojí" modelku Vanessu Demouy,
která byla nejčastěji oblékána právě do outfitů z TR 2 (a možná mají i
trochu pravdu v tom, že Vanessa jako by Laře z oka vypadla). Lara Croft
se najednou začíná objevovat nejen na obálkách herních časopisů, ale i v časopisech věnujících se ženskému životnímu stylu a začíná se dostávat i do televizních reklam. Jako první počítačová hrdinka se objevuje i v jiných průmyslových odvětvích, než jsou právě PC hry.
Tomb
Raider II se na první pohled může zdát velmi podobný dílu prvnímu, ale
po několika chvilkách hraní si hráči mohou všimnout několika podstatných
rozdílů: dnes již neodmyslitelného vlajícího copu, je zde lepší dynamika stínů a rotace kamery, Tomb Raider II přináší inovaci v podobě několika střídajících se outfitů a možnosti ovládat dopravní prostředky. Lařino sídlo v Surrey se rozrostlo o zahradu s výcvikovou dráhou a o jednoho (dnes mezi fanoušky TR opravdu legendárního a nepostradatelného) postaršího obyvatele... Rozrůstá se i Lařin pohybový arzenál. Velký pokrok zaznamenala také umělá inteligence - TR 2 nabízí velký okruh lidských nepřátel (respektive italské mafie, která už není tolik hloupá jako gorily nebo medvědi).
Do světa se rozletělo celkem 7, 3 milionů kopií. Za prvním dílem je to druhý nejlépe prodávaný Tomb Raider.
Není se čemu divit - tvůrci byli pečliví a drobné chybky, které hráčům
vadily v prvním dílu, se pokusili vychytat, něco ubrali, něco přidali a
výsledkem je velmi kvalitní titul, který hráči s láskou hrají dodnes.
V
Tomb Raider II si na své přijdou hlavně milovníci východní kultury. S
krásným prostředím a díky dokonalému zpracování scenérie se s Larou
vydáme do Číny (pamatujete na nádhernou procházku po Velké Čínské zdi?) a Tibetu, zavítáme i do romantických Benátek (i když moc času na romantiku s mafiány asi nezbude) a nezapomeňme ani na okouzlující levely na ztroskotané lodi Maria Doria,
která nás doslova vcucne do období 19. a 20. století, kdy se honosila
své důstojné nádheře... Nakonec se utkáme v souboji s čínským drakem a
získáme nádherný artefakt - Xianskou dýku.
Díky
Tomb Raider II se okruhy fanoušků a jejich důvěra skutečně rozrostly a
prohloubily. Už brzy po vydání dvojky bylo jasné, že Tomb Raider se
usadil a že by byl hřích neudělat další díl, tentokrát v pořadí třetí...
A opět jsme si měli počkat přesně jeden rok...
_______________________________
Žádné komentáře:
Okomentovat