středa 22. července 2020

Jak jde čas...

... co se stalo, kde všichni jsou? To je teda změn... A tím nemám na mysli skutečnost, že hry, do kterých jsme se před dvaceti lety zamilovali a proseděli u nich před velkou obrazovkou hodiny, teď můžeme vytáhnout v autobuse z kapsy cestou do práce, jako by se nechumelilo a kolikrát ještě v lepším grafickém kabátu. A v druhém okně na telefonu si k tomu pustit třeba YouTube. Rok se s rokem míjí, hra Tomb Raider už je tu s námi 24 let, stihla už vydat 11 pokračování a její hlavní představitelka jenom mládne. Weby, s kterými jsem vyrůstala a které mě učily, jak přinášet informace ostatním, jsou nenávratně pryč. Autoři se vydali každý svou vlastní cestou a z malé komunity se stala síť fanoušků něčeho, co zapadne jako běžný průměr v tisíci dalších a podobných titulech.

Rozhodla jsem se, že blog věnuji jen klasickým dílům TR a dílům od Crystal Dynamics. Square Enix a jejich hry mě míjí. Co se týče zmíněných TR her od Core a Crystal, najdete u každého rozcestníky, a jsou (nebo spíš budou) rozebrané takřka do kostry od návodů, obrázků, vybavení Lary až po videa s mým hraním. Já se nebráním novinkám o nových dílech, ráda vyhledávám informace, ale dopodrobna se novým dílům počínaje TOMB RAIDER, kde se Lara snaží prokousat děsivým ostrovem zpátky domů, se už věnovat nebudu. Tuto práci přenechám jiným, kteří mají k "nové" Laře bližší vztah. Já jsem žádný z těch dílů nikdy nedohrála, ujíždí mi vlak nejenom v tom, jak rychle další díly běží na pásu výroby, ale už na to nemám ani techniku, která by další díly zchroustala. Komunita je velká, fanoušci stále přibývají a ti, kdo budou mít srdečnější vztah k novým dílům o nich jistě napíšou lépe, než já, když mi to skoro nic neříká. Už je to přece jen nějaká doba, co je Lara mezi námi, ráda si pořád dokola projíždím známá dobrodružství. Miluju prohánět se Čínou v doupěti draka, prolézání kanály v New Yorském mrakodrapu, vždy se těším na exotická místa jako jsou Ghana nebo Thajsko a slza nostalgie ukápne vždy, když si projíždím velmi vyvedený remake prvního dílu. Tomu se chci věnovat a stále mě to baví. Co mě ale nebaví je ponořit se do hlubin průměrného akčního RPG, kde naše hrdinka zapadá ve stínu dalších herních bomb, které Laru pomalu ale jistě tlačí ven ze zlaté židle herní královny.

Nuže, teď už víme, co nás rozhodně nečeká. Ale na co se můžeme společně těšit? 

  • Rozhodně musím aktualizovat seznam oblíbených odkazů. Spousta se jich za ty krátké dva roky stalo nefunkčních a smutná zpráva, že blog.cz končí, také znamená komplikaci pro spoustu z vás, je to velká škoda, protože mám spoustu oblíbených blogů, jejichž náměty i články jsou velmi kreativní a je velká škoda, pokud skončí. Pokud se budete snažit přesunout svou práci jinam, máte mou plnou podporu a obdiv. A pokud ne, nedivím se vám. Je to kopanec věnovat tolik času něčemu, co tvoříte, a pak si přečíst jen: "Děkujeme za společně strávené roky."
  • Obnovení stránky Lařina encyklopedie na facebooku. Vzhledem k neaktivitě byla zrušena.
  • V doplňování rozcestníků o jednotlivých dílech také dost zaostávám. Je na čase zapnout počítač a projet Laru diskem od prvního po poslední díl.
  • Článků a informací ze zahraničních webů je více než dost. S překlady článků na různá témata (historie, Lara, hry, tvůrci, modelky...) bude také spousta práce. O to cennější ale pak ty informace budou. 
  • Musím vymyslet nějakou novou měsíční aktivitu, protože ankety již na blogspotu nejdou přidat. Než najdu jiný způsob, jak přidat hlasování, musím pro vás vymyslet něco, u čeho se nejlépe všichni pobavíme a zapojení bude otázka několika vteřin.
  • Spousta článků obsahuje již nefunkční videa nebo odkazy a je třeba je aktualizovat.
  • Určitě nekončím s papercraftem. A mimo to jsem se vrhla i na malování. Takže tvorba ošizená taky nebude.
  • Vytáhla jsem PSP. Asi tak po 15 letech. Trochu jsem ho musela oživovat, rebootovat, naformátovat a alespoň dvakrát nabít. Nicméně po tomhle zmrtvýchvstání kupodivu funguje jak má. Dokonce i pořád baterka něco vydrží. Zábava může začít. I v autobusu nebo vlaku. Co je pozitivní, už mi z něj i půjdou fotit screenshoty. Na chvíli jsem si sice připadala jak hekr a měla jsem černé svědomí, co to s tím chudákem dělám, ale nějakým způsobem jsem ho donutila, ať moje herní zážitky zaznamenává.

Lara mládne stejně s generací fanoušků. I když by mě to před 15 lety, kdy jsem napsala svůj první článek ještě na blogu zandalara.blog.cz vůbec nenapadlo, dalo se to čekat. A pro mě je těžké zůstat na té staré vlně a zároveň stíhat sjíždět tu novou. Články o starších dílech, inovace a tvorba fanoušků je neustále fascinující a pořád se dá o čem psát. Takže méně článků tu rozhodně nebude. Já věřím, že mé rozhodnutí pochopíte a když se rozpustile vydovádíte na PS4 s odvážnou, mladou archeoložkou, která přežila dobrodružství na lodi Endurance, budu doufat a věřit, že se sem přijdete uklidnit a odreagovat. Pro začátek vám k tomu snad dopomůže nový letní design, ve stylu Pacifiku. Když už nemůžeme na dovolenou, přivezeme si moře sem.

Díky,
Vaše Jeanette

4 komentáře:

  1. Je super že se stále věnuješ starým dílům TR. Já sama je mám také nejradši a nový koncept nějak nepobírám. Čas od času se sem vracím a těší mě, že stále píšeš nové články. :)
    Také mě mrzí konec blog.cz. Sama jsem si před 3 roky založila blog o své oblíbené hře a napsala jsem tam i něco o TR a teď ho budu muset přesunout jinam. Naštěstí jsem nebyla moc aktivní, tak tam článků na přesunutí není tolik :D Nedokážu si ale představit jaké by bylo stěhování larahcroft.blog.cz, na kterém jsou tisíce skvělých článků. Ani nevím jestli jej holky budou někam přesouvat. Byla by škoda o ně přijít. Na tom bogu jsem vyrostla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za milý komentář :)
      Staré díly ke mně patří, proto se jim věnuji ráda, ty nové mi nějak nepřirostly k srdci. Jsem vděčná, že Lara Croft se díky novým dílům nepotopila na herní dno, ale podle mého nenabízí tolik jedinečné zábavy a takových her jako jsou nové TR je v dnešní době velké množství. Těžko už Lara osloví komunitu tak srdečně, jako dřív.
      Ano, i já jsem na blog.cz skoro vyrostla, měla jsem tam blog velmi dlouhou dobu a občas, když si vzpomenu na nějaký článek, povede se mi ho vyštrachat. Je mi to líto hlavně protože na blogy psalo hodně lidí, které mám ráda. Co se dá dělat. Na druhou stranu blog.cz mohl nechat více času. Ti, kdo mají blogy dlouho, například LHC, už jen těžko během jednoho dne přesunou články jinam... Kdo do toho bude mít chuť, toho ráda podpořím. Kdo ne, toho pochopím...
      LHC je velmi kvalitní blog a mrzí mě, že i on musí skončit, ale kdoví. Třeba holky překvapí :)

      Vymazat
  2. Žani, jsem ráda že jsi se opět k blogu vrátila a že jako jedna z velkého mála stále přetrváváš aktivní v naší TR komunitě. Já se o to snažím tak nějak stále taky, i když to třeba na první pohled není vidět a teď co nám budou blog.cz rušit tak plánuji veškerou mojí práci někam přesunout. Asi by byla škoda se blogu (a veškeré práce na něm) po víc jak 11 letech jen tak zbavit :/. Takže mezi tím zálohováním, upravováním a hledáním nového webu se budu těšit na nové články od tebe, u kterých se vždy krásně odreaguji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kaki, velmi jsi mě potěšila, že jsi na Lařinu encyklopedii nezanevřela, i když bych to pochopila :) Díky, je těžké po té době udělat tlustou čáru a prostě to smazat nebo zrušit. Vždy vím, že se k tomu vrátím a byla by to škoda.
      Jsem ráda, že se ti mé články líbí, až nebudu rozlítaná na dovolené, určitě jich pár přibude. S blogem držím palce, bude to velká práce, sama jsem to před lety absolvovala, když jsem měnila doménu. A mám pocit, že ta práce stále není u konce... Takže držím palce a máš mou plnou podporu! Jsem ráda, že tvůj blog pořád funguje, také se na něj ráda vracím. A není důležité, jak moc jsi aktivní, lepší je přidat jeden článek jednou za čas než si to znechutit a úplně se na to vybodnout :) Což se mi právě stalo před časem, protože jsem se snažila psát i o nových dílech. Ale nakonec jsem pochopila, že mi nic moc neříkají a tuto práci ráda přenechám mladším. Alespoň se TR komunita rozroste a dostane mladistvý obzor :)
      Hodně štěstí!

      Vymazat