Už si začínám trochu zvykat, že jsem si hraní TR takhle rozkouskovala. A docela mě to i baví, protože člověk si tím utřídí informace ohledně toho, jak daleko v TR vlastně postupuje, jak je hra dlouhá oproti ostatním dílům a že v Chronicles už jsme skoro na konci, ale v Last Revelation nebo Angel of Darkness jsme teprve na začátku. A vlastně jsem si uvědomila i takovou drobnou skutečnost, že ačkoliv bylo novým dílům jako Legend nebo Underworld vytýkáno, že se délkou hry nemůžou rovnat s klasikou, podle mého teda zase tak krátké nejsou. Za všechno může dělení levelů a fakt, že Lara je v nových dílech dost špatně ovladatelná, takže když se zdržíte na jednom místě, protože Lara pětkrát skočí někam jinam, než chcete, herní doba se ostatním TR opravdu vyrovná :)
Neblaze proslulý a legendární Midasův palác. V němž máme za úkol vložit do zámku tři zlaté cihličky, abychom se dostali do Tihocanovy hrobky. Další z nejoblíbenějších levelů v TR1. Je neuvěřitelné, jak pěkně byl v originále zpracován. K cihličkám vede vždy trnitá cesta a aby toho nebylo málo, z jednoho rohu se na vás vyřítí třeba šest goril najednou. Takže systém hraní se mění na přepínání - střelba - použití lékárničky - střelba - použití lékárničky. Občas přiběhnou i lvi a aby toho nebylo málo, ve vodě budou krokodýli alespoň po dvou a budou do Lary chramstat, protože moc dobře vědí, že se ta chudinka pod vodou nemá jak bránit. Cesta k druhému kousku Scionu bude opravdu trnitá a vydřená potem a krví.
V TR2 se vydáme do středu Jaderského moře a prozkoumáme první ze "zrezivělých" levelů. Kouzelný vrak plný vody a vzduchových bublin skrývá mnoho nebezpečí v podobě ostrých plechových hran, nevypočitatelného terénu a ne vždy úplně funkčních spouští. Občas vyskočí i nějaký ten mafián, což dokazuje, že Marco je opravdu velevážený člen své společnosti, pokud jeho dlouhé prsty sahají až sem dolů, protože ti jeho ozbrojení namakanci jsou prostě všude.
V Nevadě přichází nevšední zážitek. Setkáte se s mimozemšťanem! Válí se sice na stole, má v břichu díru a moc toho nenamluví, ale ani tak tohle člověk nepotkává každý den. Mise v Nevadě patří vůbec k nejatraktivnějším levelům celé hry a oblast 51 je tajemstvím, složitými mechanismy a přísně střeženými místnostmi zcela pokrytá. Oproti tomu ninžové v TR4 jsou důstojnými nepřáteli. Přemýšlí, takže když na ně začneme střílet, odrážejí střely, během druhé vteřiny se nás snaží propíchnout a navíc jsou pohybově takřka stejně zdatní jako Lara. Nezastaví je vysoké plošiny, žebříky ani žebřiny na stropech. Interaktivita a propracovanost TR4 patří bezesporu do největších kladů hry. Levely obsahují další levely a musíte projít třeba tři další levely, abyste se ocitli zpět v tom původním a mohli vložit klíč, který jste tak dlouho hledali. Oblasti jsou tudíž větší, propojenější a váš orientační smysl dostane občas docela dost zabrat, jak budete pátrat, kudy jste sem vlastně přišli a jakou cestou se vydat zpět.
V AoD si svlékneme sexy džíny, abychom Lařiny nohy mohli nasoukat do ještě víc sexy maskáčů. Jsem připravená vloupat se "po tombraiderovsku" do Louvre, vybavená pistolemi, výbušninami, podrobnými mapamai a... slunečními brýlemi.
Sluníčko se naopak vyjasní v druhé části Thajska, kde Lara najde otcův odkaz a zjistí, že druhá Thorova rukavice je ukrytá přímo pod nosem všech obyvatel sídla Croftů.
Čeká na mě úžasný Londýn, kanály v TR1 a Angel of Darkness, tajuplné Irsko, kde se Lara nemá jak bránit a obrovská ruská základná v Kazachstánu. Nemůžu se dočkat.
Navigace: Jeanettiny zajímavé screenshoty
Neblaze proslulý a legendární Midasův palác. V němž máme za úkol vložit do zámku tři zlaté cihličky, abychom se dostali do Tihocanovy hrobky. Další z nejoblíbenějších levelů v TR1. Je neuvěřitelné, jak pěkně byl v originále zpracován. K cihličkám vede vždy trnitá cesta a aby toho nebylo málo, z jednoho rohu se na vás vyřítí třeba šest goril najednou. Takže systém hraní se mění na přepínání - střelba - použití lékárničky - střelba - použití lékárničky. Občas přiběhnou i lvi a aby toho nebylo málo, ve vodě budou krokodýli alespoň po dvou a budou do Lary chramstat, protože moc dobře vědí, že se ta chudinka pod vodou nemá jak bránit. Cesta k druhému kousku Scionu bude opravdu trnitá a vydřená potem a krví.
V TR2 se vydáme do středu Jaderského moře a prozkoumáme první ze "zrezivělých" levelů. Kouzelný vrak plný vody a vzduchových bublin skrývá mnoho nebezpečí v podobě ostrých plechových hran, nevypočitatelného terénu a ne vždy úplně funkčních spouští. Občas vyskočí i nějaký ten mafián, což dokazuje, že Marco je opravdu velevážený člen své společnosti, pokud jeho dlouhé prsty sahají až sem dolů, protože ti jeho ozbrojení namakanci jsou prostě všude.
V Nevadě přichází nevšední zážitek. Setkáte se s mimozemšťanem! Válí se sice na stole, má v břichu díru a moc toho nenamluví, ale ani tak tohle člověk nepotkává každý den. Mise v Nevadě patří vůbec k nejatraktivnějším levelům celé hry a oblast 51 je tajemstvím, složitými mechanismy a přísně střeženými místnostmi zcela pokrytá. Oproti tomu ninžové v TR4 jsou důstojnými nepřáteli. Přemýšlí, takže když na ně začneme střílet, odrážejí střely, během druhé vteřiny se nás snaží propíchnout a navíc jsou pohybově takřka stejně zdatní jako Lara. Nezastaví je vysoké plošiny, žebříky ani žebřiny na stropech. Interaktivita a propracovanost TR4 patří bezesporu do největších kladů hry. Levely obsahují další levely a musíte projít třeba tři další levely, abyste se ocitli zpět v tom původním a mohli vložit klíč, který jste tak dlouho hledali. Oblasti jsou tudíž větší, propojenější a váš orientační smysl dostane občas docela dost zabrat, jak budete pátrat, kudy jste sem vlastně přišli a jakou cestou se vydat zpět.
V AoD si svlékneme sexy džíny, abychom Lařiny nohy mohli nasoukat do ještě víc sexy maskáčů. Jsem připravená vloupat se "po tombraiderovsku" do Louvre, vybavená pistolemi, výbušninami, podrobnými mapamai a... slunečními brýlemi.
Sluníčko se naopak vyjasní v druhé části Thajska, kde Lara najde otcův odkaz a zjistí, že druhá Thorova rukavice je ukrytá přímo pod nosem všech obyvatel sídla Croftů.
Čeká na mě úžasný Londýn, kanály v TR1 a Angel of Darkness, tajuplné Irsko, kde se Lara nemá jak bránit a obrovská ruská základná v Kazachstánu. Nemůžu se dočkat.
Tomb Raider: Featuring Lara Croft
Střílet. Lékárnička. Střílet. Lékárnička. Střílet. Lékárnička...
Tomb Raider: Starring Lara Croft
Tomb Raider: Adventures of Lara Croft
Tomb Raider: The Last Revelation
Tomb Raider: Chronicles
Kdybych ji neznala, řekal bych, že se tu ocitla náhodou. Vypadá tak nevinně, jako by neublížila ani mouše.
Tomb Raider: Angel of Darkness
Tomb Raider: Legend
Někteří pracně lezou na provaz, rozhoupou Laru a kopnou do sloupu, aby roztočili kolo. Jeanette to tak nedělá. Použije samopal.
Tomb Raider: Anniversary
Tomb Raider: Underworld
______________________________Navigace: Jeanettiny zajímavé screenshoty
Jo jo, Area 51, dost možná můj nejoblíbenější level ze všech Tomb Raiderů vůbec, miluju tu atmosféru Nevady, ten první screen z TR3... hned se mi to celé vrátilo :-) A když jsem poprvé natrefil na UFO a na emzáka, tak my spadla brada až někam ke kotníkům :-)
OdpovědětVymazatAnniversary mám spojené s Velikonoci, pamatuju, jak jsem ho před lety hrál celej víkend a právě celé velikonoční pondělí... a štval se s těmi dvěma Kentaury :-)
A level v Irsku v TR5, ten považuju za jeden z nejkouzelnějších, včetně toho konce, to jsem ani nedýchal :-)
Btw skvělý nápad, že to hraješ takhle level po levelu všechny díly, můžeš pěkně srovnávat, jak se TR vyvíjel :-)
K Irsku mám taky hezkou vzpomínku: v levelu Labyrinth mi na Laru vyskočila ta potvora, co se tam plíží. Od té doby jsem pěkných pár let nespala zády otočená od zdi :) Teď už je to naštěstí dobré.
VymazatMáš pravdu. Za ty roku, co TR hraji, jsem si některé poznatky uvědomila až teď, když jsem si to hraní pěkně takhle rozkouskovala. Ani bys nevěřil, kolik věcí mají některé levely společné.