V každém TR na nás číhá několik bossů. Můžeme začít Natlou, dostaneme se přes čínského draka v TR2, obrovského pavouka v TR3, samotného boha Hora v TR4 až k Angel of Darkness a můžeme skončit zase Natlou v TR Underworld. Většinou hlídají nějakou cennou věc nebo završují konec dobrodružství, aby byl konec práce co nejvíce zasloužený. Je na ně většinou třeba zvláštní strategie. V AoD jich není zrovna málo. Lara i Kurtis se museli poprat s několika nepřáteli, kteří byli fyzicky většinou daleko silnější než oni. Lze je ale přechytračit a porazit. Pokud jste se u některého z bossů zasekli, věřím, že vám pomůžu na něj vyzrát.
Rudý duch - bratr Obscura
Hlídá čtvrtou z pěti Obscurových kreseb. Potkáte ho, až se úspěšně proderete Hrobkou starobylých a svatyní ročních období.
Ačkoliv je to duch - a tudíš opět jeden z řad jeho nemrtvých bratrů - dá se oslabit a přelstít. Tady ale záleží na vašem umu a čase.
V první řadě posbírejte brokovnici a všechny náboje, které jsou roztroušené na dvou stranách celé místnosti. Celou dobu lezte po čtyřech, protože duch sice bude na Laru útočit, ale protože se vznáší nad zemí, na skrčenou Laru tak nemůže.
Potom se podívejte, na které soše se nachází modrá záře čtvrté kresby. Ale nepřibližujte se k ní. Duch kresbu přemístí na jinou sochu, jakmile se k ní Lara přiblíží. Takže se k soše po čtyřech dostaňte tak blízko, aby artefakt nezmizel, ale zároveň aby nebyl od Lary dost daleko. Odhadnete to tím, že se vždy přiblížíte a kresba se přemístí jinam, ale po čase budete přesně vědět, na které místo si stoupnout, aby kresba zůstala v ruce sochy a zároveň aby Lara nebyla moc daleko. Když bude jen o krůček dál, nakonec kresbu nestihne sebrat.
Nyní je třeba brokovnicí neustále střílet do ducha - stále ale i ve střelbě seďte "na bobku", to znamená při stlačené klávese pro lezení - po čase bude duch ochromen a nebude moci manipulovat s arteaktetm. Poznáte to tak, že zůstane stát otočený čelem ke zdi a nebude se hýbat. V tomto okamžiku je třeba rychle schovat brokovnici, doběhnout k soše a zmocnit se kresby.
Tato strategie je jedna z nejtěžších v AoD (podle mě je to nejtěžší boss ze hry), proto neklesejte na mysli, když se to hned napoprvé nepodaří. Prostě tento postup praktikujte tak dlouho, dokud se to nepovede. Kvůli nábojům je ale dobré si hru třeba nahrát od poslední uložené pozice a zkusit to dalšími pokusy. Když se vám to nepovede šestkrát na jeden tah, budete bez nábojů. Když si to ale po každých dvou nezdařených pokusech nahrajete, náboje budou zpět. Je dobré si hru uložit v momentě, kdy seberete ze země všechen arzenál. Nezapomeňte ale, že jakmile si v tuto chvíli hru nahrajete zpět, musíte se hned skrčit. Duch jednou proletí skrz Laru a Lara je mrtvá...
Bouchardův nájemný zabiják
Zlikvidovat nájemného vraha ve Von Croyově bytě není nijak těžké, pokud víte, jak na to. Pamatujte si, že vrah se dostane do bytu přesně ve chvíli, kdy Lara sebere v předsíni Wernerovu hůl. Takže v první řadě zapomeňte na hůl a prohledejte celý byt - seberte pistoli, zásobníky a nějaké ty léky. Až bude celý byt prohledaný, vraťte se do předsíně pro hůl. Jakmile se jí dotknete, přiběhne muž s šátkem na hlavě. Bude střílet, takže je dobré opětovat palbu. Ale šetřete náboji. Pokud si je vyplýtváte hned, už nepřítele nebudete moci dostat ve druhé části boje. Je dobré občas střelit a nahánět ho, dokud neuteče dá. Vrah po chvíli zamíří ke dveřím, takže ho následujte. V místnosti s postelí a pohovkou seberte zásobník. Až se tak stane, nepřítel prostřelí zeď. Tady musíte bojovat tváří v tvář, takže palte co se do něj vejde a zároveň uskakujte, aby Lara neschytala plnou dávku. Nepřítel má dost účinné zbraně, takže zřejmě bude třeba během tohohle dlouhého souboje Laru občas vyléčit. po chvíli se vrah dá na útěk, aby odpálil bomby a počkal si na Laru dole pod schody. Seberte zbraň, kterou po sobě nechal a vydejte se za ním. Pak stačí projít lasery a pustit do něj pár kulek z jeho vlastního samopalu. A z nájemného vraha se po chvíli stane vlastní oběť...
Biologický kořen
Veliká biogenní obluda jako vystřižená z filmu Adéla ještě nevečeřela, vám tvrdohlavě zavře dveře, kterými se potřebujete dostat dál. Je třeba ji nadopovat omamnými látkami, aby si dala říct.
Zamíříme tedy ke schodům, kde je pět ventilů a páka. Potřebujeme zjistit správnou kombinaci k ventilům, takže si odtáhneme bednu, která brání ve výhledu na nástěnku s nákresy...
...a poté si nástěnku prohlédneme. Správná je přávě ta spodní kombinace, která je přeškrtnutá. Což znamená, že musíme otočit prvním, druhým a čtrvrtým ventilem zleva...
...můžeme se samozřejmě orientovat i podle symbolů, ale nákres udává i správnou pozici ventilů.
Pak už stačí jen zatáhnout za páku a Adélka poslušně odtáhne chapadélka z dosahu dveří.
Proto Nephilim
Mutantí experiment Boaz, kterého nevědomky vypustila Lara, když vypnula proud v celé sekci Biodome, a které se teď hladově ukájí na pracovnících biologického výzkumu. Poslušně si hlídá panel se spínačem proudu, takže nejdřív musíme zneškodnit toto prapodivné čtyřnohé zvíře, abychom mohli znova nahodit proud.
Opět je zde strategie - střílet do mutanta, dokud nezakňučí a nepadne omámen k zemi. Tuto strategii musíte praktikovat třikrát, Kurtis pak do mutanta bodne svůj úlomek a tím ho trvale zneškodní. Během boje bude zvířátko neustále utíkat do kanalizace. Nevadí, alespoň si posbírejte nějaké věci do inventáře. Potom opět střílejte, jakmile ho Kurtis zaměří. Až si pejsek lehne potřetí, máme vyhráno...
Mutantka Boaz
Další z nejhorších nepřátel ve hře, je horší než finální boss. Díky Kurtisovým pomalým reflexům a zákeřnosti mutantky i ovládání to není vůbec žádná legrace. Taková "rychlovka na celý den", jak to podle mě správně vystihla Pink-Sun. Každopádně i tady je umění v tom uvést do reality jinak celkem jednoduchou strategii.
Cílem je ustřelit Boaz čtyři krovky, ze kterých vypouští podivné zelené něco. Musíme ji několikrát střelit do hlavy, aby se rozzuřila, pak se musíme postavit bokem a ustřelit jí čtyři krovky. Zdá se to jednoduché, ale práci poněkud ztěžuje fakt, že Kurtis pořád padá dozadu díky zeleným plivancům a nemůže se soustředit. Navíc - on sám pořád míří jen na přední dvě krovky. Musí ale ustřelit všechny čtyři. Což znamená, že na nás je, abychom zároveň během střílení stiskli klávesu pro změnu cíle (tradičně pro PC verzi klávesa END) a donutili tak Kurtise, aby střílel správným směrem, a nemířil pořád na dvě přední krovky.
Dochází - li náboje, může nás uklidnit, že na jednom místě se pořád dokola objevuje nekonečný zásobník.
Boaz - motýl
Některým ženským prostě nestačí zabít je jednou, musíte to udělat hned dvakrát. Boaz je jednou z nich. Naštěstí, motýlí Boaz bude menší oříšek, než ta předchozí. Je tady velkou výhodou, pokud má Kurtis plné zdraví a v kapsičce nějaké další léčebné pojistky, protože tahle potvora je zákeřná a všemi končetinami neustále útočí. Je takřka nemožné boj přežít, pokud máte jen kousíček zdraví a nemáte si čím doplnit. Boaz je taky velmi rychlá, takže se jí skoro ani nedá nijak uskočit. Takže střílet, střílet, střílet. Útěchou může být, že zásobník tady stačí sebrat jednou - je už méně odolná, než její předchozí verze a jedna várka střel by měla stačit...
Temný alchymista - Pieter van Eckhardt
Ačkoliv finální bossové v TR bývají tvrdým oříškem, Eckhardt není zase tak drsný, jak se celou dobu hry dělal. I tady platí jednoduchá strategie, kterou je nutno praktikovat pořád dokola, a brzy na ni jistě přijdete. Dokonce nestojí ani tolik námahu a nábojů.
Eckhardt bude pobíhat za bariérou kolem sloupů a útočit, takže Laru skrčíme a přilepíme k zemi, aby ji paprsky minuly.
Eckhardt bude vysílat paprsky pár chvilek. Pak se rozhodne, že si udělá dvojníky. Až ho uvidíte běžet doprostřed bariéry a vyvolávat paprsky, běžte se schovat za sloup a můžete se na něj dívat z bezpečí.
Až Peťa dokončí tři své kopie, začnou běžet doprostřed místnosti, aby se spojily do jednoho. Nyní musíme vytáhnout samopal (nebo cokoliv jiného, co má vysokou kadenci a dostřelí dostatečně daleko) a střílet do sjednocené postavy Eckhardta, kterou vytvořily jeho kopie.
Až uvidíme, že Eckhardt je oslaben a klesne na kolena, je nutno k němu rychle doběhnout. Spustí se video, v němž Lara probodne Eckhardta prvním úlomkem. Dáme si pozor, abychom k Eckhardtovi nepřišli moc brzo, protože výrony energie Laru zpomalí a ona nestihne do Peťánka vbodnout úlomek, takže to celé budeme muset dělat ještě jednou...
Tuto strategii musíme udělat třikrát, protože Eckhardt musí být probodnut všemi úlomky. Ale když do něj Lara chce vbodnout ten poslední, přichází na řadu poslední nepřítel...
Karel
Vzhledem k tomu, že Karel je "Nephilim", což je něco jako "nadčlověk", nějaké zbraně na něj vůbec nemají účinnek. A to ani pro oslabení. Nicméně je to dobrý cíl, pokud si chcete vypotřebovat náboje, které už stejně nebudeme potřebovat :)
Musíme na něj použít jeho vlastní zbraň.
V první řadě je nutné doběhnout k mrtvole Eckhardta a sebrat jeho rukavici.
Tu následně použijeme na jednom ze sloupů - na tom, co je z pohledu mrtvého Eckhardta na pravé straně.
Následně se musíme dostat po žebřících až do nejvyššího patra celého komplexu. Při cestě si ale musíme dávat pozor, protože Karel vysílá elektrické výboje, které Laru můžou oslabit a zpomalit. Hlavně pozor na žebřících - když po něm Lara leze a zasáhne ji výboj, spadne dolů a musí lézt znova. V běhu je dobré skákat a sprintovat. Nahoře vběhneme na plošinu, ze které se dá skočit přímo ke Spáčovi...
Ve videu mu Lara nasadí rukavici na nohu, čímž zničí Spáče i Karla a s nimi celou, teď už úplně vymřelou rasu Nephilim a naše dobrodružství v Praze tím končí...
________________________
Zpět k rozcestníku Tomb Raider 6
Navigace: Tomb Raider 6
Rudý duch - bratr Obscura
Hlídá čtvrtou z pěti Obscurových kreseb. Potkáte ho, až se úspěšně proderete Hrobkou starobylých a svatyní ročních období.
Ačkoliv je to duch - a tudíš opět jeden z řad jeho nemrtvých bratrů - dá se oslabit a přelstít. Tady ale záleží na vašem umu a čase.
V první řadě posbírejte brokovnici a všechny náboje, které jsou roztroušené na dvou stranách celé místnosti. Celou dobu lezte po čtyřech, protože duch sice bude na Laru útočit, ale protože se vznáší nad zemí, na skrčenou Laru tak nemůže.
Potom se podívejte, na které soše se nachází modrá záře čtvrté kresby. Ale nepřibližujte se k ní. Duch kresbu přemístí na jinou sochu, jakmile se k ní Lara přiblíží. Takže se k soše po čtyřech dostaňte tak blízko, aby artefakt nezmizel, ale zároveň aby nebyl od Lary dost daleko. Odhadnete to tím, že se vždy přiblížíte a kresba se přemístí jinam, ale po čase budete přesně vědět, na které místo si stoupnout, aby kresba zůstala v ruce sochy a zároveň aby Lara nebyla moc daleko. Když bude jen o krůček dál, nakonec kresbu nestihne sebrat.
Nyní je třeba brokovnicí neustále střílet do ducha - stále ale i ve střelbě seďte "na bobku", to znamená při stlačené klávese pro lezení - po čase bude duch ochromen a nebude moci manipulovat s arteaktetm. Poznáte to tak, že zůstane stát otočený čelem ke zdi a nebude se hýbat. V tomto okamžiku je třeba rychle schovat brokovnici, doběhnout k soše a zmocnit se kresby.
Tato strategie je jedna z nejtěžších v AoD (podle mě je to nejtěžší boss ze hry), proto neklesejte na mysli, když se to hned napoprvé nepodaří. Prostě tento postup praktikujte tak dlouho, dokud se to nepovede. Kvůli nábojům je ale dobré si hru třeba nahrát od poslední uložené pozice a zkusit to dalšími pokusy. Když se vám to nepovede šestkrát na jeden tah, budete bez nábojů. Když si to ale po každých dvou nezdařených pokusech nahrajete, náboje budou zpět. Je dobré si hru uložit v momentě, kdy seberete ze země všechen arzenál. Nezapomeňte ale, že jakmile si v tuto chvíli hru nahrajete zpět, musíte se hned skrčit. Duch jednou proletí skrz Laru a Lara je mrtvá...
Bouchardův nájemný zabiják
Zlikvidovat nájemného vraha ve Von Croyově bytě není nijak těžké, pokud víte, jak na to. Pamatujte si, že vrah se dostane do bytu přesně ve chvíli, kdy Lara sebere v předsíni Wernerovu hůl. Takže v první řadě zapomeňte na hůl a prohledejte celý byt - seberte pistoli, zásobníky a nějaké ty léky. Až bude celý byt prohledaný, vraťte se do předsíně pro hůl. Jakmile se jí dotknete, přiběhne muž s šátkem na hlavě. Bude střílet, takže je dobré opětovat palbu. Ale šetřete náboji. Pokud si je vyplýtváte hned, už nepřítele nebudete moci dostat ve druhé části boje. Je dobré občas střelit a nahánět ho, dokud neuteče dá. Vrah po chvíli zamíří ke dveřím, takže ho následujte. V místnosti s postelí a pohovkou seberte zásobník. Až se tak stane, nepřítel prostřelí zeď. Tady musíte bojovat tváří v tvář, takže palte co se do něj vejde a zároveň uskakujte, aby Lara neschytala plnou dávku. Nepřítel má dost účinné zbraně, takže zřejmě bude třeba během tohohle dlouhého souboje Laru občas vyléčit. po chvíli se vrah dá na útěk, aby odpálil bomby a počkal si na Laru dole pod schody. Seberte zbraň, kterou po sobě nechal a vydejte se za ním. Pak stačí projít lasery a pustit do něj pár kulek z jeho vlastního samopalu. A z nájemného vraha se po chvíli stane vlastní oběť...
Biologický kořen
Veliká biogenní obluda jako vystřižená z filmu Adéla ještě nevečeřela, vám tvrdohlavě zavře dveře, kterými se potřebujete dostat dál. Je třeba ji nadopovat omamnými látkami, aby si dala říct.
Zamíříme tedy ke schodům, kde je pět ventilů a páka. Potřebujeme zjistit správnou kombinaci k ventilům, takže si odtáhneme bednu, která brání ve výhledu na nástěnku s nákresy...
...a poté si nástěnku prohlédneme. Správná je přávě ta spodní kombinace, která je přeškrtnutá. Což znamená, že musíme otočit prvním, druhým a čtrvrtým ventilem zleva...
...můžeme se samozřejmě orientovat i podle symbolů, ale nákres udává i správnou pozici ventilů.
Pak už stačí jen zatáhnout za páku a Adélka poslušně odtáhne chapadélka z dosahu dveří.
Proto Nephilim
Mutantí experiment Boaz, kterého nevědomky vypustila Lara, když vypnula proud v celé sekci Biodome, a které se teď hladově ukájí na pracovnících biologického výzkumu. Poslušně si hlídá panel se spínačem proudu, takže nejdřív musíme zneškodnit toto prapodivné čtyřnohé zvíře, abychom mohli znova nahodit proud.
Opět je zde strategie - střílet do mutanta, dokud nezakňučí a nepadne omámen k zemi. Tuto strategii musíte praktikovat třikrát, Kurtis pak do mutanta bodne svůj úlomek a tím ho trvale zneškodní. Během boje bude zvířátko neustále utíkat do kanalizace. Nevadí, alespoň si posbírejte nějaké věci do inventáře. Potom opět střílejte, jakmile ho Kurtis zaměří. Až si pejsek lehne potřetí, máme vyhráno...
Mutantka Boaz
Další z nejhorších nepřátel ve hře, je horší než finální boss. Díky Kurtisovým pomalým reflexům a zákeřnosti mutantky i ovládání to není vůbec žádná legrace. Taková "rychlovka na celý den", jak to podle mě správně vystihla Pink-Sun. Každopádně i tady je umění v tom uvést do reality jinak celkem jednoduchou strategii.
Cílem je ustřelit Boaz čtyři krovky, ze kterých vypouští podivné zelené něco. Musíme ji několikrát střelit do hlavy, aby se rozzuřila, pak se musíme postavit bokem a ustřelit jí čtyři krovky. Zdá se to jednoduché, ale práci poněkud ztěžuje fakt, že Kurtis pořád padá dozadu díky zeleným plivancům a nemůže se soustředit. Navíc - on sám pořád míří jen na přední dvě krovky. Musí ale ustřelit všechny čtyři. Což znamená, že na nás je, abychom zároveň během střílení stiskli klávesu pro změnu cíle (tradičně pro PC verzi klávesa END) a donutili tak Kurtise, aby střílel správným směrem, a nemířil pořád na dvě přední krovky.
Dochází - li náboje, může nás uklidnit, že na jednom místě se pořád dokola objevuje nekonečný zásobník.
Boaz - motýl
Některým ženským prostě nestačí zabít je jednou, musíte to udělat hned dvakrát. Boaz je jednou z nich. Naštěstí, motýlí Boaz bude menší oříšek, než ta předchozí. Je tady velkou výhodou, pokud má Kurtis plné zdraví a v kapsičce nějaké další léčebné pojistky, protože tahle potvora je zákeřná a všemi končetinami neustále útočí. Je takřka nemožné boj přežít, pokud máte jen kousíček zdraví a nemáte si čím doplnit. Boaz je taky velmi rychlá, takže se jí skoro ani nedá nijak uskočit. Takže střílet, střílet, střílet. Útěchou může být, že zásobník tady stačí sebrat jednou - je už méně odolná, než její předchozí verze a jedna várka střel by měla stačit...
Temný alchymista - Pieter van Eckhardt
Ačkoliv finální bossové v TR bývají tvrdým oříškem, Eckhardt není zase tak drsný, jak se celou dobu hry dělal. I tady platí jednoduchá strategie, kterou je nutno praktikovat pořád dokola, a brzy na ni jistě přijdete. Dokonce nestojí ani tolik námahu a nábojů.
Eckhardt bude pobíhat za bariérou kolem sloupů a útočit, takže Laru skrčíme a přilepíme k zemi, aby ji paprsky minuly.
Eckhardt bude vysílat paprsky pár chvilek. Pak se rozhodne, že si udělá dvojníky. Až ho uvidíte běžet doprostřed bariéry a vyvolávat paprsky, běžte se schovat za sloup a můžete se na něj dívat z bezpečí.
Až Peťa dokončí tři své kopie, začnou běžet doprostřed místnosti, aby se spojily do jednoho. Nyní musíme vytáhnout samopal (nebo cokoliv jiného, co má vysokou kadenci a dostřelí dostatečně daleko) a střílet do sjednocené postavy Eckhardta, kterou vytvořily jeho kopie.
Až uvidíme, že Eckhardt je oslaben a klesne na kolena, je nutno k němu rychle doběhnout. Spustí se video, v němž Lara probodne Eckhardta prvním úlomkem. Dáme si pozor, abychom k Eckhardtovi nepřišli moc brzo, protože výrony energie Laru zpomalí a ona nestihne do Peťánka vbodnout úlomek, takže to celé budeme muset dělat ještě jednou...
Tuto strategii musíme udělat třikrát, protože Eckhardt musí být probodnut všemi úlomky. Ale když do něj Lara chce vbodnout ten poslední, přichází na řadu poslední nepřítel...
Karel
Vzhledem k tomu, že Karel je "Nephilim", což je něco jako "nadčlověk", nějaké zbraně na něj vůbec nemají účinnek. A to ani pro oslabení. Nicméně je to dobrý cíl, pokud si chcete vypotřebovat náboje, které už stejně nebudeme potřebovat :)
Musíme na něj použít jeho vlastní zbraň.
V první řadě je nutné doběhnout k mrtvole Eckhardta a sebrat jeho rukavici.
Tu následně použijeme na jednom ze sloupů - na tom, co je z pohledu mrtvého Eckhardta na pravé straně.
Následně se musíme dostat po žebřících až do nejvyššího patra celého komplexu. Při cestě si ale musíme dávat pozor, protože Karel vysílá elektrické výboje, které Laru můžou oslabit a zpomalit. Hlavně pozor na žebřících - když po něm Lara leze a zasáhne ji výboj, spadne dolů a musí lézt znova. V běhu je dobré skákat a sprintovat. Nahoře vběhneme na plošinu, ze které se dá skočit přímo ke Spáčovi...
Ve videu mu Lara nasadí rukavici na nohu, čímž zničí Spáče i Karla a s nimi celou, teď už úplně vymřelou rasu Nephilim a naše dobrodružství v Praze tím končí...
________________________
Zpět k rozcestníku Tomb Raider 6
Navigace: Tomb Raider 6
Moc pěkný článek a krásně detailně vypsáno, co a jak. :)
OdpovědětVymazatBoaz... nejhorší boss... ještě horší, jak finální souboj. :D Nemotorný Kurtis a neposedná potvora, to je hrozná kombinace. :D Pamatuju, jak jsem u toho poprvé zakejsla na celý den. :D
A díky tomu bylo obtížnější zabít i hafánka, když jsme ho museli zabít s Kurtisem. :D
Jinak ten zabiják byl taky hroznej voprus. :D Pamatuju, jak sem poprvé sebrala nejdříve tu hůl a lekla se, jak najednou přiběhl... a já měla inventář skoro prázdnej. :D
ten souboj si taky pamatuju, bylo to dost těžké :D
OdpovědětVymazatmyslím toho ducha :D ;)
VymazatPro mě osobně je duch nejhorší.
VymazatPro mě osobně je duch nejhorší.
Vymazat