pondělí 14. března 2016

Rise of the Tomb Raider oceněn na DICE awards

Rise of the Tomb Raider je bezesporu úspěšnou hrou. Dokazují to jak převážně pozitivní reakce hráčů, tak i ty negativní. Protože i když ty reakce jsou negativní, znamená to, že i tihle hráči hru hráli a že se o ní jednoznačně mluví. Je to další dobrodružství s Larou Croft, které přináší ponurou atmosféru, nové herní prvky a novou Laru.

Ceny D.I.C.E. jsou každoročně udíleny institucí Academy of Interactive Arts and Sciences. Letos se vyhlašování konalo 16.2. v Las Vegas, v hotelu Delano. Nominováno bylo mnoho her v několika kategoriích. A Tomb Raider rozhodně nemohl chybět. Konkurovaly mu i takové tituly jako Assassin's Creed, The Witcher, Fallout nebo údajně velmi dobrá a výborně hodnocená hra Life is Strange. V kategoriích jako "ocenění za nejlepší herní charakter" nebo "dobrodružná hra roku", "akční hra roku" nebo "mobilní hra roku" se Tomb Raider vyšplhal až na nejvyšší příčku dokonce dvakrát.

Titul Lara Croft: Go získal ocenění za nejlepší mobilní hru roku. Tato hra je udělaná pro mobilní operační systém Android a je na ní vyzdvihováno hlavně to, že se vrací zpět k "těžkým Tomb Raiderům", tedy k časům, kdy jsme museli používat hlavičky. Zároveň ale kombinuje nové prvky, kdy Lara využívá svých bojových schopností a všech skoků, aby se vyhnula nějaké překážce nebo vyluštila nějaké puzzle. Hráč musí přemýšlet dokonce několik tahů dopředu a mnohdy se do hry zamotá přesně tak jako se to stávalo před dvaceti lety ve starých Tomb Raiderech. Lara obleče svůj oblíbený tyrkysový top a provede vás novým dobrodružstvím. Je to velmi dobře graficky zpracované, tak akorát dlouhé a hlavně výborně hodnocené.

Další - a teď už skutečně jsme u Rise of Tomb Raider - kategorií, kterou TR bezesporu vyhrál je Ocenění za nejlepší herní charakter. Lara Croft jako by v nejnovější hře skutečně žila, jen naklonit hlavu a vystrčit ji z počítače. Její výborný dabing v podání Camilly Luddington jí přidává na opravdovosti a nelze ani upřít výtečnou práci týmu Crystal Dynamics, který modelu Lary vytvořil skvělé pohyby. Sem tam Lara sice klopýtne nebo se zděšeně ohlédne. Ale podle DICE awards jsou to zřejmě detaily, díky kterým je Lara Croft nejlepším a nejpropracovanějším herním charakterem roku 2016.

Mám radost, že během té dlouhé doby svého působení v herním světě se Lara dokázala udržet a ačkoliv prošla rukama už tolika lidí, stále se dokáže vyšvihnout až na vrchol a důstojně si zachovávat slávu, na jejímž výslunní se hřála před dvaceti lety.
_____________________________

Navigace: Tomb Raider 10, Ocenění a úspěchy

Žádné komentáře:

Okomentovat