sobota 9. června 2012

Kdo pro nás tvoří Tomb Raider?

Vývoj hry je vždy práce stovek lidí, kteří by jeden bez druhého dokázali méně, ovšem současně mohou vytvořit něco skutečně jedinečného a unikátního. Na jedné straně jsou umělci, kteří tvoří návrhy, hudbu a scénář, na druhé straně jsou programátoři, kteří se z toho všeho snaží vytvořit hru postavenou na určitém enginu. Pak jsou tu vedoucí, manažeři a ředitelé. Jedna Lara Croft a jeden Tomb Raider je výsledkem neúnavného úsilí stovek lidí, kteří u své práce strávili (a tráví) nespočet hodin. Zkusila jsem se zaměřit na nejznámější jména ze studia Crystal Dynamics. Snad se mi podařilo správně poodhalit ty střípky velké práce, které mají každý z nich na starost...

Brian Horton
Funkce: umělecký ředitel hry

To, jak Tomb Raider bude vypadat, je práce samozřejmě hlavně programátorů, kteří donutí engine tvářit se tak, jak má. Ale vodítko programátorům, aby vykreslili lokaci takhle a tuhle zase jinak, aby vytvořili model Lary a jejích (ne)přátel, aby ostrov vypadal jako ostrov, aby měl nádech japonské kultury, o kousek dál zase domorodé, to má na starosti umělecký tým. Různé concept arty a návrhy lokací, původní plán toho, jak celá hra, jak Lara, jak všechny postavy budou vypadat, to má na starosti malý tým vedený právě Brianem Hortonem.
Daniel Neuburger
Funkce: tvůrčí ředitel hry

Jeho úkolem je vést tvůrčí tým hry. To znamená umělce, hudebníky, dabéry, scénáristy, programátory... všechny, kdo se podílejí nějakou tvůrčí činností na vývoji hry. Aby umělci, scénáristé a hudebníci ovšem odváděli svou práci kvalitně a v termínu, o to se stará Daniel.
Darrell Gallaghar
Funkce: ředitel studia Crystal Dynamics

Ano, možná to zní trošku překvapivě, tato mladičká tvář nosí na svých bedrech veškerou zodpovědnost a práci Crystal Dynamics. Šéf šéfů a team leadrů, ten, kdo má ve společnosti největší slovo, rozhoduje o partnerech, o tom, na jakém titulu se bude právě pracovat, kolik se do něj vloží financí, koho zaměstná a tak dále, to má na starosti právě Darrell. Dobře si ho zapamatujte... Je to on, kdo stojí za tím, zda vznikne nebo nevznikne nový Tomb Raider. Na každém jeho slově záleží.
Jack Grillo starší
Funkce: zvukový designér

Hudba je ve hře stejně důležitá jako umělecké práce, dabing nebo design. Dodává hře podklad a upevňuje atmosféru. Dokáže hráče připravit na nečekané, způsobit mu šok nebo ho donutí si melodii zapamatovat a vybavit si ji v určitých chvílích... Hudba je podněcující prvek. Vedoucí hudebního týmu je právě Jack. Vybírá interprety, rozhoduje o tom, jaké melodie do hry poputují a vkládá do Tomb Raider neodmyslitelnou hudební stránku.
Karl Stewart
Funkce: globální ředitel studia Crystal Dynamics

Známá tvář, viďte? V posledních dnech, kdy probíhala výstava E3, se objevil v tolika rozhovorech a videích, že asi každý, kdo se zajímá o nový Tomb Raider, ho musel zaregistrovat. Karl je ten, kdo o Tomb Raider dává vědět - jako globální ředitel má důležité slovo v tom, které informace dovolí vypustit ven fanouškům, jaké obrázky a videa bude prezentovat. Působí také jako reprezentant - jako mluvčí (kontakt s médii), má na starost část propagace nebo kontakt s fanoušky.
Meagan Marie
Funkce: komunitní manažerka

Zpravuje TR komunitu. Rozesílá e-maily, odepisuje na e-maily, odpovídá na dotazy zvídávých fanoušků, prohlíží si fan stránky o Tomb Raider... Je to osobnost stojící mezi fanoušky čekajícími na informace a studiem Crystal Dynamics, které ty informace zveřejňuje. Jako komunitní manažerka nejen, že odpovídá na e-maily, ale také je rozesílá, varuje fanoušky před falešnými zprávami nebo potencionálními hrozbami (z oblasti TR) a co chvíli zveřejňuje nějaké nové informace.

Meagan můžete sledovat také na jejím blogu: http://www.meagan-marie.com/
Noah Hughes
Funkce: tvůrčí ředitel hry

V podstatě je jeho funkce stejná jako funkce Daniela Neuburgera. Stará se o to, aby tvůrčí týmy odváděly svou práci svědomitě. Samozřejmě je musí také určitým způsobem motivovat a odměňovat. Navádět, chválit, trošku kritizovat, ale i přiložit ruku k dílu, to je práce tvůrčího ředitele.
Ron Rosenberg
Funkce: producent studia Crystal Dynamics

Úkolem producentů je obvykle to, aby firma šla podle toho, jak má, stará se o výdaje a příjmy, kontroluje, zda jsou dodržovány všechny zákony, vyplácí odměny, financuje firmu, hledá obchodní partnery (v případě herní společnosti jako je CD) hledá distributory... Šéf týmu, který se stará o to, aby všechno šlo tak, jak má.
Samozřejmě jde jen o zlomek vyjímečných lidí, kteří mají vývoj nové hry na starosti. Crystal Dynamics by nemohl správně fungovat ani bez jednoho z nich, stejně tak by nová hra nemohla vzniknout bez dobrého vývojářského týmu. Ať už jsou Crystal Dynamics u hráčů oblíbení nebo ne, ceny, které získávají a ohlasy fanoušků jim mohou být důkazem, že jejich svědomitá a cílevědomá práce zdárně dochází ke svému cíli. A my se moc těšíme, až se dočkáme konečného výsledku...

P.S. Nejsem členem Crystal Dynamics a žádné informace nemám potvrzené. Ačkoliv něco soudím na základě několika zkušeností, většinou se jedná jen o odhad. Každá firma a každé studio má práci rozdělenou podle svého. Vnímejte tento článek jako představení důležitých tváří, rozhodně ne jako popis jejich pracovní náplně.
____________________

Navigace: TOMB RAIDER, Vývojáři a autoři

Žádné komentáře:

Okomentovat